۵ دی ۱۴۰۱، ۲۱:۰۴

نماینده ولی فقیه در هرمزگان:

تحول نظامی اداری بهبود وضعیت اقتصادی و نظامی را در پی خواهد داشت

تحول نظامی اداری بهبود وضعیت اقتصادی و نظامی را در پی خواهد داشت

بندرعباس - نماینده ولی فقیه در هرمزگان گفت: تحول نظامی اداری بهبود وضعیت اقتصادی و نظامی را در پی خواهد داشت.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام محمد عبادی‌زاده دوشنبه شب در دیدار معاون و کارکنان حوزه معاونت توسعه مدیریت و منابع استانداری هرمزگان که در دفتر امام جمعه بندرعباس برگزار شد، با اشاره به اهمیت مردم‌داری مدیران دولتی، اظهارداشت: باید شاخص‌هایی برای مردم‌داری مدیران دولتی تدوین شود تا در عمل شاهد تحقق این امر و ارزیابی مدیران بر اساس این شاخص‌ها باشیم.

وی، با ذکر این نکته که در حوزه‌های مختلف محدودیت اطلاعات وجود دارد، تصریح کرد: پشتوانه برنامه‌ریزی مدیران، اطلاعات وضعیت موجود است تا بر اساس آن یک چشم‌انداز و استراتژی مناسب تدوین شود.

امام جمعه بندرعباس، با اشاره به لزوم تغییرات نظام اداری کشور، ابراز کرد: نظام اداری کشور نیازمند تحول است و در صورت تغییر رویکرد حکمرانی کشور در حوزه ساختار مدیریتی، تحولی عظیم در تمام بخش‌ها از جمله اقتصاد، صنعت، نظامی و … رقم می‌خورد.

حجت‌الاسلام عبادی‌زاده، با ذکر این نکته که باید متناسب با نظام اداری کشور کادرسازی شود، خاطرنشان کرد: باید برنامه‌ریزی‌های لازم برای کادرسازی تا ۳۰ سال آینده منطبق بر بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی انجام شود تا در آینده شاهد بهبود و ارتقاء ساختار اداری در کشور باشیم‌.

وی، با اشاره به آسیب‌های متورم‌سازی سازمان‌ها در حوزه نیروی انسانی، مطرح کرد: در ساختار مدیریت کشورهای خارجی و غربی دولت سیاست‌گذار، تسهیل‌گر، ناظر و حامی محسوب می‌شود به همین جهت با چالش تورم نیروی انسانی روبرو نیست اما نوع حکمرانی در نظام جمهوری اسلامی ایران متفاوت و دارای ظرافت‌های خاصی است.

امام جمعه بندرعباس، نظام حمکرانی کشور را سه بعدی دانست و افزود: در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، برای بخش دولتی، بخش خصوصی و تعاونی‌ها در کشور نقش در نظر گرفته شده است و نگاه متعادل میان این سه بخش وجه تفاوت حکمرانی جمهوری اسلامی ایران با سایر مکاتب سیاسی است.

حجت‌الاسلام عبادی‌زاده، ضمن تاکید بر پرهیز از تحریک تقاضا، گفت: مدیریت تقاضای مردمی متناسب با ظرفیت‌ها و منابع باید در دستور کار قرار گیرد و در این راستا بهتراست ساز و کاری برای مدیریت تقاضا تدوین شود.

وی، با اشاره به چالش جدی استان هرمزگان در حوزه اشتغال، عنوان کرد: برای حل مشکل بیکاری استان هرمزگان باید ایجاد فرصت‌های شغلی در دستور کار قرار گیرد که صنایع دستی، گردشگری و کشاورزی ظرفیت خوبی برای تحقق این امر محسوب می‌شوند از طرفی ایجاد اشتغال باعث ریشه‌کنی فقر می‌شود.

کد خبر 5666096

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha