۷ دی ۱۴۰۱، ۱۳:۰۱

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور:

روحانیون توجه ویژه‌ای به فعالیت‌های تربیتی داشته باشند

روحانیون توجه ویژه‌ای به فعالیت‌های تربیتی داشته باشند

بوشهر- رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور خواستار نگاه ویژه‌تر به مساجد شد و گفت: روحانیون توجه ویژه‌ای به فعالیت‌های تربیتی داشته باشند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام محمدجواد حاج علی‌اکبری صبح چهارشنبه در نشست با اعضای شورای عالی روحانیت استان بوشهر اظهار داشت: نگاه برنامه‌ای و راهبردی و طراحی‌های بسیار خوب و دقیقی از سوی نماینده ولی فقیه در استان بوشهر هستیم که باعث پیشرفت استان شده است.

وی با اشاره به اهمیت برگزاری شورای عالی روحانیت استان بوشهر بیان کرد: روحانیت دارای ظرفیت بسیار بالایی است و قرار گرفتن روحانیون در کنار هم برکات فراوانی در پی دارد که باید چنین برنامه‌هایی در دیگر نقاط کشور نیز انجام شود.

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور اضافه کرد: کمیسیون‌های جانبی شورای روحانیت نیز می‌تواند اثرگذار باشد و انتظار می‌رود برنامه‌های این شورا با قدرت ادامه یابد و با ظرفیت‌شناسی و طراحی‌های جدید شاهد پیشبرد کار باشیم.

وی رهبر معظم انقلاب را فخر شیعه در زمان حاضر عنوان کرد و ادامه داد: وضعیت زمانه اقتضا می‌کند که هم خودمان از برکات ولایت بهره‌مند شویم و هم دیگران را بیشتر بهره‌مند سازیم.

حجت‌الاسلام حاج علی‌اکبری با بیان اینکه روحانیت نقش مهمی در بسط این مبانی دارد تصریح کرد: وجود رهبر معظم انقلاب برکت فراوانی برای ما دارد که باید شکرگزار این برکت باشیم.

وی افزود: از مطالبات جدی رهبر معظم انقلاب اسلامی از روحانیت این است که روحانیون نگاه ویژه‌ای به اصول و ارزش‌های طلبگی داشته باشند.

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور خاطرنشان کرد: همه باید به کار اصلی طلبگی یعنی مسئله تربیتی توجه ویژه داشته باشیم و تلاش کنیم که زمینه رشد را در جامعه فراهم سازیم.

وی با بیان اینکه مسجد به عنوان قلب فعالیت اسلامی نقش مهمی در جامعه اسلامی دارد تاکید کرد: در هر بخشی که فعالیت داریم باید خروجی نهایی را در مسجد بگیریم.

حجت‌الاسلام حاج علی‌اکبری عمران ظاهری و باطنی مساجد را بسیار مهم دانست و گفت: باید به صورت جدی نگاه به مسجد داشته باشیم و زمینه حضور و فعالیت نسل جدید در مساجد فراهم شود.

کد خبر 5667066

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha