۷ دی ۱۴۰۱، ۱۷:۰۹

استاندار اردبیل:

گاز مورد نیاز گلخانه‌های پارس‌آباد تامین می‌شود

گاز مورد نیاز گلخانه‌های پارس‌آباد تامین می‌شود

پارس‌آباد- استاندار اردبیل گفت: عملیات اجرایی تامین گاز شهرک گلخانه‌ای پارس‌آباد با ۲۰ میلیون ریال اعتبار آغاز شده و امروزه خط انتقال از اردبیل به سمت گرمی در حال انجام است.

به گزارش خبرنگار مهر، حامد عاملی عصر روز چهارشنبه در حاشیه بازدید از گلخانه یک هزار و ۶۰۰ هکتاری پارس‌آباد اظهار کرد: مجموعه مجتمع یک هزار و ۶۰۰ هکتاری گلخانه‌ای پارس آباد بزرگترین مجتمع گلخانه کشور است.

وی گفت: با توجه به موقعیتی که این گلخانه در آن واقع شده زمینه بسیار مناسبی برای تولیدات محصولات کشاورزی و صادراتی در سطح استان فراهم می‌کند.

استاندار اردبیل ادامه داد: یکی از زیرساخت‌های بسیار مهم مورد نیاز این مجموعه تأمین گاز شهرک گلخانه‌ای است که بعد از سفر ریاست جمهوری مصوبه خط لوله دوم انتقال گاز از اردبیل به گرمی و از گرمی به پارس آباد و اصلاندوز در دستور کار قرار گرفته است.

عاملی افزود: با تأمین ۲۰ میلیون ریال اعتبار عملیات اجرایی این پروژه آغاز شده و امروزه خط انتقال از اردبیل به سمت گرمی در حال انجام است.

گاز مورد نیاز گلخانه‌های پارس‌آباد تامین می‌شود

رئیس شورای اداری استان اردبیل بیان کرد: ابلاغ و مجوز خط انتقال از پارس آباد به اصلاندوز هم انجام شده که به زودی عملیات اجرایی این پروژه با تعیین پیمانکار آغاز خواهد شد.

وی تصریح کرد: ما دو نتیجه از این قضیه خواهیم گرفت هم بحث تأمین گاز مورد نیاز مجتمع گلخانه پارس آباد و همچنین تثبیت فشار گاز در شمال استان را زیرا شمال استان در انتهای خط لوله گاز واقع شده ما در ایام پیک مصرف با افت فشار خصوصاً در منطقه پارس آباد و اصلاندوز مواجه هستیم.

استاندار اردبیل اضافه کرد: با انجام خط دوم مردم منطقه حتی در ایام پیک مصرف هم هیچ گونه افت فشاری نخواهند داشت و گاز مورد نیاز این منطقه تأمین می‌شود.

گاز مورد نیاز گلخانه‌های پارس‌آباد تامین می‌شود

عاملی خاطرنشان کرد: در رابطه با بحث تأمین تسهیلات برای سرمایه گذاران در منطقه نیز بخشی از محل تسهیلات تبصره ۱۸ و بخشی از محل ردیف تسهیلات مجموعه صندوق توسعه ملی برای صنایع تبدیلی و گلخانه‌ها در نظر گرفته شده است.

استاندار اردبیل با بیان اینکه توسعه گلخانه‌ها در سطح استان یکی از سیاست‌های راهبردی ما در بحث افزایش تولید محصولات کشاورزی است، تصریح کرد: هفته آتی جلسه‌ای با مجموعه صندوق توسعه ملی خواهیم داشت که از ظرفیت‌های این مجموعه برای توسعه گلخانه‌ها استفاده خواهیم کرد.

کد خبر 5667416

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha