۸ دی ۱۴۰۱، ۱۰:۴۶

معاون وزیر میراث فرهنگی خبر داد؛

تخصیص ۱۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات به حوزه گردشگری در کشور

 تخصیص ۱۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات به حوزه گردشگری در کشور

بابلسر- معاون توسعه مدیریت وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی با اشاره به ظرفیت بالای اشتغال درحوزه گردشگری گفت: حدود ۱۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات تبصره ۱۸ گردشگری ارائه می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، سعید اوحدی صبح پنجشنبه در مراسم افتتاح یک هتل پنج ستاره در بابلسر با اشاره به اینکه بعد از کرونا بیش از ۴۲ میلیون مسافر در برخی کشورهای سفر دارند، گفت: این درحالی که قبل از کرونا بیش از ۱.۵ میلیارد مسافر در کشورهای حاشیه سفر کردند که سه تریلیون دلار چرخه اقتصادی گردشگری دارد.

وی با اظهار اینکه صنعت گردشگری پس از خودرو و نفت بزرگترین کارفرما به شمار می‌رود، افزود: ضریب اشتغال زایی در گردشگری بالا است و به ازای هر ۱۰ نفر یک نفر شغل مستقیم و سه نفر شغل غیرمستقیم ایجاد می‌شود.

وی با مسئولیت محوری بانک‌ها در حوزه اجتماعی اشاره کرد و گفت: با پشتیبانی و حمایت دولت سیزدهم و مجلس و در نظر گرفتن تسهیلات تبصره ۱۸، هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان سال قبل به حوزه گردشگری داده شد و در مجموع سه هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان پرداخت شده است.

اوحدی با اشاره به اینکه میراث فرهنگی رتبه اول کشور در جذب تسهیلات تبصره ۱۸ را کسب کرده است، افزود: در سال جاری و آینده ۱۰ درصد از کل سرجمع کل اعتبارات به بخش گردشگری تخصیص داده شد و رقمی حد ود ۱۰ هزار میلیارد تومان رسید که بی سابقه بوده است.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری وصنایع‌دستی یادآور شد: تاکنون سه هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان از تسهیلات محقق و جذب شده است.

کد خبر 5667823

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha