۱۰ دی ۱۴۰۱، ۸:۳۲

سه‌شنبه این هفته؛

«خلاصه الاشعار فی الرباعیات» نقد و بررسی می‌شود

«خلاصه الاشعار فی الرباعیات» نقد و بررسی می‌شود

نشست هفتگی شهر کتاب با محوریت نقدو بررسی کتاب «خلاصه الاشعار فی الرباعیات»سه‌شنبه این هفته ۱۳ دی برگزار می شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، نشست هفتگی شهر کتاب با محوریت نقد و بررسی کتاب «خلاصه الاشعار فی الرباعیات» سه‌شنبه این هفته ۱۳ دی برگزار می‌شود.

ابوالمجد محمدبن‌مسعودبن‌مظفر تبریزی از فضلای نیمه‌ی نخست قرن هشتم است که در حدیث و تاریخ و ادب و ریاضی نزد استادان برجسته‌ی تبریز که در آن عصر مهم‌ترین مرکز فرهنگی ایران و محل آمدوشد دانشمندان نامدار بود درس خواند. رساله‌های مجموعه سفینه تبریز که به هست او گردآوری و کتابت شده گویای آگاهی او از علوم گوناگون است. خلاصة الأشعار فی الرباعیات از زمره رباعی‌نامه‌های موضوعی است که ابوالمجد تبریزی آن را در پنجاه باب و مشتمل بر پانصد رباعی در نیمه نخست قرن هشتم هجری تألیف و تدوین کرده است. نقل رباعیات بزرگان معاصر ابوالمجد در آذربایجان و اران مانند امین‌الدین حاجی و جلال‌الدین عتیقی در کنار درج رباعیات کسانی مانند اثیر الدین ابهری و خواجه نصیرالدین طوسی گویای گرایش‌های محیط ادبی و عرفانی تبریز در آن عصر است. به‌تازگی این کتاب با تصحیح و تحقیق سیدمحمد عمادی‌حائری و به همت نشر هرمس منتشر شده است.

این نشست روز سه شنبه ۱۳ دی از ساعت ۱۵ با حضور سیدعلی میرافضلی، جواد بشری و سیدمحمد عمادی‌حائری برگزار می‌شود. علاقه‌مندان می‌توانند این نشست را از صفحه مجازی مرکز فرهنگی شهر کتاب دنبال کنند.

کد خبر 5668560

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha