۹ دی ۱۴۰۱، ۱۴:۳۷

وزیر میراث فرهنگی خبر داد؛

پیش‌بینی ۸ هزار میلیارد برای تملک بافت‌های تاریخی

پیش‌بینی ۸ هزار میلیارد برای تملک بافت‌های تاریخی

بروجرد- وزیر میراث فرهنگی از پیش‌بینی هشت هزار میلیارد تومان برای تملک بافت‌های تاریخی کشور در بودجه سال آینده خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، سید عزت الله ضرغامی امروز جمعه در جمع خبرنگاران با تاکید بر اینکه بافت تاریخی باید حفظ شود، اظهار داشت: بروجرد از ظرفیت‌های خوبی در حوزه میراث فرهنگی به خصوص صنایع دستی و گردشگری برخوردار است که باید تلاش شود جایگاه این شهرستان از نظر تاریخ و تمدن و هویت تاریخی معرفی شود.

وی با بیان اینکه با منابع درآمدی دولت تملک بافت‌های تاریخی ممکن نیست اما با همکاری مجلس برنامه ریزی هایی شده است، گفت: حدود هشت هزار میلیارد برای تملک جاهای خیلی ضروری در سال آینده در نظر گرفته شده است.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، گفت: امسال ارائه بودجه دولت به مجلس متفاوت با سال‌های قبل بود همیشه بودجه همراه با تبصره‌ها ردیف‌های بودجه به مجلس تقدیم می‌شد امسال اما کار خوبی که انجام شد این بود که تبصره‌هایی که احکام دائمی در آنها وجود دارد مستقل به صورت یک لایحه به مجلس داده شد تا به صورت قانون دائمی باشد.

ضرغامی، تاکید کرد: ما حدود ۱۲ پیشنهاد مهم داشتیم که چهار مورد را توانستیم به تصویب دولت برسانیم از جمله صندوق احیا و مرمت لازم است تغییر ماهیت داشته باشد و به صورت غیر دولتی فعالیت کند.

کد خبر 5668677

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha