۱۸ دی ۱۴۰۱، ۱۴:۳۱

مدیرکل امور بانوان استانداری خراسان جنوبی:

بزرگداشت مقام زن در خراسان جنوبی طی سه هفته متوالی

 بزرگداشت مقام زن در خراسان جنوبی طی سه هفته متوالی

بیرجند-مدیرکل امور بانوان استانداری خراسان جنوبی گفت: سه هفته متوالی برای برگزاری ویژه برنامه های گرامیداشت هفته زن در خراسان جنوبی تعیین شده که از ۱۷ دی تا پنجم بهمن خواهد بود.

به گزارش خبرنگار مهر، فرشته اسدزاده ظهر یکشنبه در جمع خبرنگاران از تعیین سه هفته متوالی برای برگزاری ویژه برنامه‌های گرامیداشت هفته زن در خراسان جنوبی خبر داد.

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری خراسان‌جنوبی با اشاره به تقارن هفته فرهنگی خراسان جنوبی و ایام بزرگداشت روز زن اظهار کرد: در خراسان جنوبی سه هفته به منظور ارائه برنامه‌های گرامیداشت هفته زن و هفته فرهنگی تعیین شده که از ۱۷ دی ماه آغاز می‌شود.

اسدزاده ادامه‌داد: این برنامه‌ها تا پنجم بهمن ماه که همایش رویش دختران انقلاب را به صورت همزمان در ۵ شهرستان خواهیم داشت، ادامه دارد.

وی افزود: مهمترین هدف هفته فرهنگی، بازیابی هویت ایرانی اسلامی مردم فرهنگی خراسان جنوبی است.

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری خراسان‌جنوبی گفت: در جای جای این استان، سنت‌های قدیمی نهفته بسیار زیادی داریم که اگر از آنها غفلت کنیم، بعدها افسوس زیادی خواهیم خورد.

اسدزاده ادامه داد: اگرچه در حال حاضر هم قسمتی از این هویت زیبا مانند لهجه، گویش، آداب و رسوم فراموش شده که امیدواریم در این هفته این موارد بازیابی شود.

وی همچنین با اشاره به سالروز کشف حجاب اجباری در ایران که توسط رضاخان اتفاق افتاد، گفت: بانوان دربار برای اولین بار در سال ۱۳۱۴ به صورت بی حجاب در یک مراسم ویژه ظاهر شدند.

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری خراسان‌جنوبی با تبیین مقاومت مردم در برابر این دستور رضاخانی اظهارکرد: علت این مقاومت در برابر کشف حجاب اجباری باورهای دینی خانواده‌ها و شرم و حیای زنانه و غیرت مردانه بود.

اسدزاده با تأکید بر اینکه زیبایی‌ها و جلوه گری‌های زنانه فقط مخصوص همسر و محارم است افزود: اگر قرار باشد ما بانوان در بیرون و محل کار با همان پوششی باشیم که در منزل داریم، قاعدتاً درکی از واقعیت حلال حرام و محرم و نامحرم، به دست نخواهیم آورد.

وی گفت: متأسفانه نتوانسته ایم آنگونه که باید ارزش‌ها را نهادینه کنیم و به کودک و نوجوان خود آموزش دهیم.

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری خراسان‌جنوبی یادآور شد: گردهمایی بانوان بسیج اساتید دانشگاه‌ها، کارگاه آموزشی دختران جوان امروز، کارگاه آموزش روان شناختی «مهر در خانه»، تقدیر از اعضای کمیته آموزشی و فرهنگی بانوان اربعین از جمله برنامه هفته بزرگذاشت مقام زن در استان است.

اسدزاده گفت: جشن «شادیانه ای برای مادران و دختران شهرم»، جشنواره «گل نرگس»، جشنواره «اسوه های صبر و مقاومت» با محوریت تجلیل از همسران جانبازان اعصاب و روان، تجلیل از مفاخر زن استان و … نیز از جمله برنامه‌هایی است که در این ایام برگزار خواهد شد.

کد خبر 5676651

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha