۲۴ دی ۱۴۰۱، ۱۵:۵۴

توسط انتشارات کتاب جمکران؛

«کتاب عکس‌های گم شده» وارد بازار نشر شد/داستان قصاص و بخشش

«کتاب عکس‌های گم شده» وارد بازار نشر شد/داستان قصاص و بخشش

رمان «عکس‌های گم شده» نوشته مریم زمانی توسط انتشارات کتاب جمکران منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، رمان «عکس‌های گم شده» نوشته مریم زمانی با موضوع تحول، قصاص و بخشش به‌تازگی توسط انتشارات کتاب جمکران منتشر و راهی بازار نشر شده است.

رمان عکس‌های گم شده داستان مادری است که پسرش حسین را در یک نزاع خیابانی از دست داده؛ پسری که از سید الشهدا هدیه گرفته است. او در ماه محرم باید به عزای پسرش بنشیند و بزرگترین تصمیم زندگی اش را بگیرد. تصمیمی که یک طرفش مرگ و طرف دیگرش زندگی ایستاده.

مادر به جستجوی حقیقت می‌رود به محله‌های حاشیه شهر که عکس‌هایش را حسین نشانش داده بود. حسین دانشجوی رشته عکاسی بوده که برای انجام پروژه عکاسی اش از روضه‌های قدیمی به آنجا می رفته و همانجا درگیر یک ماجرای عاشقانه شده و به قتل رسیده است. جوانی که به جرم قتل دستگیر شده ادعا می‌کند بیگناه است و حسین را شخص دیگری به قتل رسانده است و مادر حسین می‌خواهد قاتل اصلی را پیدا کند.

«عکس های گم شده» داستان تحول است، داستان زندگی‌ای که به برکت اهل بیت و روضه‌های امام حسین (ع) شکل گرفته و پابرجا مانده است. این رمان خواندنی مخاطب را به گذشته آدم‌هایی می‌برد که حالا هیچ نشانی از گذشته شأن ندارند و عوض شده‌اند.

در بخشی از کتاب می‌خوانیم:

«بلند می‌شود می‌رود توی حیاط در را که باز می‌کند هوای دم کرده ی اتاق عوض می‌شود. خنک میشوم. می دانم که بر می‌گردد ول کن که نیست تا به خواسته‌اش نرسد می‌رود یک نقشه‌ی دیگر بکشد...

راضی نمی‌شوم قول می‌دهم حسین جان آبروی تو آبروی من و منصور هم هست. آبروی این خانه. آبروی این روضه‌ها که این همه سال به نیت تو گرفتیم. حالا اگر کسی گفت پس کو آن نذری که فکر می‌کردید … واقعاً فکر می‌کردم این روضه‌های هر هفته می‌تواند سرنوشتت را تغییر بدهد؟

دلم نمی‌خواهد درباره ات این طور فکر کنم. اما انگار مجبورم که آن همه رفتی و آمدی و عکس گرفتی از روضه‌های به قول خودت مشتی ها همه اش برای خط و ربط ات با آن دختر همکلاسی ات بوده با خواهر سیاوش.

توی شماره‌های گوشی حسین می‌گردم پیام هاش زیاد نیست. بیشترین تماس را با حاج اسفند داشته، با گوشی حسین بهش پیام می‌دهم می‌نویسم پسرم را از راه به در کردید کاش می‌شد نه فقط سیاوس، همه تان را بالای دار کرد.»

کد خبر 5682081

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha