۲۵ دی ۱۴۰۱، ۱۲:۵۹

فرماندار شهرستان بیرجند:

دمای منفی ۲۰ درجه در بیرجند/ ورود مجدد توده هوای سرد از آخر هفته

دمای منفی ۲۰ درجه  در بیرجند/ ورود مجدد توده هوای سرد از آخر هفته

بیرجند- فرماندار بیرجند با بیان اینکه دمای هوای بیرجند تا منفی ۲۰ درجه کاهش یافت، گفت: در آخر هفته جاری دوباره شاهد ورود توده هوای سردی خواهیم بود.

علی فاضلی فرد در گفتگو با خبرنگار مهر در خصوص آخرین وضعیت مصرف گاز در این شهرستان اظهار کرد: با ورود توده هوای سرد به کشور و استان در چند روز گذشته شاهد سرمای بسیار شدیدی در شهرستان بیرجند بودیم.

وی با بیان این که دمای هوا در شهرستان بیرجند تا منفی ۲۰ درجه رسید که سبب کاهش فشار گاز شد، افزود: با برنامه ریزی مناسبی که در چند مرحله انجام شد، ابتدا گاز همه واحدهای شهرک صنعتی و بعد از آن گاز اماکن عمومی، سالن‌های ورزشی و استخرهای شنا، واحدهای تجاری و کسبه قطع شد.

فرماندار بیرجند با بیان این که همه ادارات هم دو روز در هفته گذشته و دو روز هم در هفته جاری تعطیل شدند، افزود: با توزیع سوخت جایگزین، گاز همه مرغداری‌ها و گلخانه‌های شهرستان قطع شده است.

فاضلی در باره گاز مصرفی نانوایی‌ها و استفاده از سوخت جایگزین در آنها تصریح کرد: به دلیل این که برای همه نانوایی‌ها امکان استفاده از سوخت جایگزین جز در تعداد محدودی از نانوایی‌ها نبود، نتوانستیم گاز آنها را قطع کنیم اما تعدادی مشعل تهیه شد تا با تصمیمی که در کارگروه مدیریت بحران گرفته خواهد شد در چند منطقه شهر بیرجند از سوخت جایگزین در نانوایی‌ها استفاده شود.

وی با اشاره به این که جز مصرف خانگی، گاز همه مکان‌های دیگر در این شهرستان قطع شده است، گفت: با همکاری مدیران همه دستگاهای اجرایی مربوط و اطلاع رسانی به موقعی که در این زمینه شد، پویش هم دلی باهمراهی مردم اجرا شد و توانستیم شب‌های سخت را پشت سر بگذاریم.

وی اظهار کرد: هرچند در مواردی با افت فشار در شهرستان مواجه شدیم اما با اقدام به موقع تیم‌های امدادی شرکت گاز، این مشکل در کمترین زمان رفع شد.

به گفته وی امروز وضعیت شهرستان از نظر شدت سرما نسبت به روزهای گذشته بهتر است و در روزهای آینده هوا کمی گرم خواهد شد اما در آخر هفته دوباره شاهد ورود توده هوای سردی خواهیم بود که همرا با باران و برف خواهد بود.

کد خبر 5682883

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha