۲۹ دی ۱۴۰۱، ۱۳:۰۵

در گفتگو با مهر مطرح شد:

استقلال از درون مشکل دارد/ آوردن سیستم VAR به زیرساخت نیاز دارد

استقلال از درون مشکل دارد/ آوردن سیستم VAR به زیرساخت نیاز دارد

کارشناس فوتبال با بیان اینکه استقلال در هفته های اخیر نمایش پرانتقادی داشته است گفت: به نظر می رسد آبی پوشان از درون مشکلات زیاد دارند.

هاشم حیدری در گفتگو با خبرنگار مهر و در خصوص وضعیت استقلال برای دیدار برابر سپاهان اصفهان از هفته شانزدهم لیگ برتر گفت: استقلال در هفته های اخیر خوب نبوده اگر چه جام حذفی را برنده شد و توانست به مرحله بعد صعود کند اما در ایجاد موقعیت ضعیف بود. متاسفانه فاصله زیادی بین خطوط استقلال در زمین وجوددارد و تیم خوب بازی نمی کند. به نظر می آید استقلال از درون مشکلات زیادی دارد. بازیکنان با سرمربی یکدل نیستند و اختلاف در تیم وجود دارد و مدیران استقلال باید هر چه زودتر این مشکلات را برطرف کنند تا با شروع نیم فصل دوم و در پیش بودن بازیهای حساس ، آبی ها دچار مشکل نشوند.

وی در مورد رقیب استقلال یعنی سپاهان اصفهان هم گفت: دیدار زردپوشان و آبی پوشان همیشه حساس، پربرخورد و پرگل بوده است. سپاهان رو به جلو بازی می کند و سعی می کند با حملات زیاد حریف را در لاک دفاعی فرو ببرد البته از ابتدای فصل زردپوشان اصفهانی نوسان زیادی داشته اند و فکر می کنم جدال این دو تیم با توجه به شرایطی که در جدول دارند جذاب و تماشایی باشد.

حیدری در مورد انتقادهایی که این روزها از مهاجمان استقلال و خصوصا قائدی می شود گفت: مهدی قائدی بعد از مدتها مقابل تراکتور خوب بود اما آن مهدی قبل از جام جهانی نیست . شاید هنوز خط خوردن از تیم ملی را هضم نکرده و شرایط روحی خوبی ندارد. او یک بازیکن حرفه ای است و باید همه چیز را به فراموشی بسپارد. ضمن اینکه دیگر مهاجمان استقلال هم عملکرد خوبی ندارند البته نبود یک هافبک بازی ساز که بخواهد به بازیکنان استقلال انگیزه و پاس های خوب بدهد هم در استقلال نیست. مطمئنا اگر چه هافبکی وجود داشت مهاجمان استقلال در امر گلزنی موفق بودند.

کارشناس فوتبال در خصوص تغییرات زیاد از ابتدای فصل تا به امروز در ترکیب استقلال گفت: وقتی یک تیم چند تعویض را با هم انجام می دهد روند تیم به هم می خورد. متاسفانه در استقلال هنوز شاهد یک ترکیب ثابت نبوده ایم. یک ترکیب ثابت باعث زوج سازی و هماهنگی می شود و این اتفاق باید قبل از شروع لیگ و در بازیهای تدارکاتی رخ می داد. ساپینتو هنوز نتوانسته به یک ترکیب اصلی دست پیدا کند شاید هم بازیکنان را به خوبی نمی شناسد اما در مجموع این تغییرات و جابجایی ها شاید گاهی مشکل را حل کند اما در کل به ضرر استقلال خواهد بود.

وی در مورد شروع فصل نقل و انتقالات و نیازهای استقلال افزود: اصلی ترین نیاز استقلال یک پاسور خوب و طراح است. استقلال بازیکنی مثل هافبک خارجی تراکتور می خواهد. مشکل اصلی استقلال در گلزنی نبود یک پاسور ایده آل در استقلال است. البته آبی ها در پست های دیگر هم بازیکن می خواهند اما در خط هافبک شرایط بسیار حساس و متفاوت است. بنابراین سرمربی و مدیران استقلال باید در خرید بازیکن دقت و وسواس زیادی به خرج داده تا بتوانند مهره هایی را به خدمت بگیرند که در طول نیم فصل دوم و جام حذفی برای آنها کارایی داشته باشد.

حیدری در پایان و در خصوص اینکه گفته می شود به زودی سیستم VAR به فوتبال ما خواهد آمد گفت: این یکی از آرزوهایی است که مدتها فقط حرف آن زده می شود البته آوردن VAR نیاز به زیرساخت کامل دارد. به عنوان مثال باید بگویم که برای راه اندازی این سیستم نیاز به دوربین های متفاوت در کنار زمین است که اگر این اتفاق نیفتد همان داوران قضاوت کنند بهتر است. امیدوارم با آماده سازی زیرساخت سیستم VAR شاهد به حداقل رسیدن اشتباهات داوری باشیم زیرا بازیکنان ما برای هر صوتی تا دقایقی با داور به جر و بحث می پردازند و کاملا تمرکزشان از بازی دور می شود.

کد خبر 5685312

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha