۲۹ دی ۱۴۰۱، ۹:۴۴

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان:

نماز جماعت در برخی مساجد نقاط سردسیر استان سمنان تجمیع شد

نماز جماعت در برخی مساجد نقاط سردسیر استان سمنان تجمیع شد

شاهرود- مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان، با اشاره به اینکه برنامه کاهش مصرف گاز توسط روحانیان استان توصیه می‌شود، گفت: نماز جماعت در برخی مساجد نقاط سردسیر تجمیع شد.

حجت الاسلام عباس عبدالهی در گفتگو با خبرنگار مهر، در پاسخ به این سوال که شبکه تبلیغی در زمینه کاهش مصرف گاز در استان سمنان چه اقدامتی را صورت داده است، بیان کرد: طی ابلاغی که به روحانیان اعزامی و مبلغان استان صورت گرفته، برنامه‌های توجیحی و اقناعی مردم در زمینه مصرف گاز انجام شده است.

وی با بیان اینکه ورود سامانه بارشی و برودتی به استان سمنان طی یک هفته اخیر سرما را به دنبال داشت در نتیجه مصرف گاز قدری بالا رفته بود، افزود: یکی از تأکیدات ما به شبکه تبلیغی و مبلغان دینی استان این است که در حد امکان از روشن کردن بخاری گاز سوز در هنگام برگزاری نماز جماعات و برنامه‌های اضطراری مساجد خودداری شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان گفت: یکی دیگر از تأکیدات ما به شبکه تبلیغی در زمان اوج مصرف گاز این است که وعده نماز صبح به دلیل برودت هوا و نیاز به صرفه جویی در مصرف گاز در صورت ضرورت استفاده از بخاری گازی موقتاً تعطیل شود.

عبدالهی با بیان اینکه از دیگر تصمیمات تبلیغات اسلامی در زمینه کاهش مصرف گاز، ادغام نمازهای جماعت بود، بیان کرد: در اطلاعیه‌ای از شبکه تبلیغی خواستیم با هماهنگی امنای مساجد و ائمه جماعات نماز جماعات مساجدی که نزدیک به هم هستند، ادغام شود.

وی افزود: برای توجیح و اقناع افکار عمومی در راستای صرفه جویی و مصرف صحیح گاز، اقدامات ترویجی و تبلیغی از سوی روحانیان صورت گرفته و خوشبختانه شاهد بودیم که مردم استان سمنان همراهی بسیار خوبی را داشتند.

کد خبر 5686464

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha