۲۹ دی ۱۴۰۱، ۱۰:۰۳

نماینده تام‌الاختیار سازمان سنجش در دانشگاه فردوسی اعلام کرد؛

رقابت بیش از ۷۴ هزار داوطلب آزمون سراسری در خراسان رضوی

رقابت بیش از ۷۴ هزار داوطلب آزمون سراسری در خراسان رضوی

مشهد ـ نماینده تام‌الاختیار سازمان سنجش در دانشگاه فردوسی گفت: تعداد ۷۴ هزار و ۸۱۷ داوطلب آزمون سراسری خراسان رضوی در ۲۷ شهرستان و ۳۶ حوزه امتحانی با یکدیگر به رقابت می پردازند.

به گزارش خبرگزاری مهر، مجید سالاری با بیان اینکه تعداد ۷۴ هزار و ۸۱۷ نفر در خراسان رضوی در آزمون سراسری دی‌ماه امسال ثبت نام کرده‌اند، اظهار کرد: ۵۹ درصد این تعداد خانم و ۴۱ درصد هم آقا هستند که در ۲۷ شهرستان و ۳۶ حوزه امتحانی استان با یکدیگر به رقابت می‌پردازند.

نماینده تام‌الاختیار سازمان سنجش در دانشگاه فردوسی با بیان اینکه تعداد شرکت‌کنندگان کنکور در شهرستان مشهد ۳۵ هزار و ۴۰۹ نفر هستند، افزود: بیش از ۶۰ درصد این تعداد خانم و حدود ۴۰ درصد هم آقا هستند که در روزهای پنجشنبه و جمعه با حضور در هفت حوزه دانشگاه فردوسی، دانشگاه خیام، دانشگاه امام رضا، دانشگاه صنعتی سجاد، دانشگاه علوم پزشکی، دانشگاه فنی شهید منتظری و دانشگاه علمی کاربردی جهاد دانشگاهی در آزمون سراسری شرکت می‌کنند.

وی در خصوص آمار شرکت‌کنندگان در هر کدام از گروه‌های آزمایشی، بیان کرد: در سطح استان ۱۲ درصد شرکت‌کنندگان در گروه آزمایشی ریاضی، ۴۶ درصد در گروه آزمایشی علوم تجربی، ۳۲ درصد در گروه آزمایشی علوم انسانی، ۴ درصد در گروه آزمایشی هنر و ۶ درصد در گروه آزمایشی زبان‌های خارجی ثبت نام کرده‌اند.

سالاری ادامه داد: همچنین در سطح مشهد نیز ۱۶ درصد شرکت‌کنندگان در گروه آزمایشی ریاضی، ۴۹ درصد در گروه آزمایشی علوم تجربی، ۲۴ درصد در گروه آزمایشی علوم انسانی، ۵ درصد در گروه آزمایشی هنر و ۶ درصد در گروه آزمایشی زبان‌های خارجی در آزمون سراسری دی‌ماخ امسال ثبت نام کرده‌اند.

کد خبر 5686482

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha