۲۹ دی ۱۴۰۱، ۱۸:۱۱

استاندار مازندران:

زیرساخت های صادراتی مازندران معیوب است/ تجارت دریایی مرکبات

زیرساخت های صادراتی مازندران معیوب است/ تجارت دریایی مرکبات

ساری- استاندار مازندران با اشاره به این که زیرساخت های صادراتی استان معیوب است، گفت: برای اولین بار صادرات محموله مرکبات از طریق کشتی و دریا به روسیه از طریق امیراباد آغاز شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، سید محمود حسینی پور عصر پنجشنبه در گفتگو با خبرنگاران با تاکید بر رعایت الگوی صمرف انرژی میزان مصرف سوخت گاز را در استان ۴۰ میلیون مترمکعب اعلام کرد و افزود: مازندران دومین رتبه را بعد از تهران در مصرف گاز دارد و باید برای کاهش مصرف سوخت برنامه ریزی شود.

وی افزایش مصرف سوخت را غیرقابل قبول دانست و بهره گیری از روش‌های فناورانه برای بهره گیری از مصرف سوخت در استان الزامی برشمرد و گفت: یکی از روش‌ها این است که تمام سیستم‌ها و زیرساخت‌های خانگی و صنعتی متناسب باید استانداردهای جهانی شود و این روش سبب کاهش ۳۰ درصدی مصرف خواهد شد.

وی گفت: تمام تلاش در سرمای گذشته جلوگیری از قطع گاز بخش خانگی بود و تاکنون با همراهی مردم و دستگاه‌ها شاهد قطع گاز بخش خانگی در استان نبودیم.

استاندار مازندران با تقدیر از همراهی واحدهای تولیدی و صنایع و تعطیلی برخی از آنها به دلیل افت فشار گاز گفت: این همراهی و همدلی بخش خصوصی را برای پیشگیری از ضرر و خسارت به آنها جبران خواهیم کرد.

اقتدار غذایی مازندران با فناوری دانش بنیان محقق می‌شود

حسینی پور با اشاره به برپایی همایش بهره وری نوآور در استان گفت: تنها راهی که می‌تواند مازندران را به عنوان قدرت در عرصه داخلی و بین المللی معرفی کند، اقتدار غذایی است و مازندران باید اقتدار خود را با ترویج کشاورزی نوآورانه و مدرن و مبتنی بر فناوری دانش بنیان اثبات کند.

وی با اشاره به صادرات محصولات کشاورزی شامل مرکبات و برنج گفت: سامانه اصلاح الگوی کشت امروز در استان رونمایی شد و این طرح به عنوان وظیفه قطعی در تمامی عرصه‌های کشاورزی محقق می‌شود.

استاندار مازندران بر لزوم تکریم ارباب رجوع توسط بدنه دستگاه‌های اداری در استان تاکید کرد و گفت: ارباب رجوع نباید در ادارات و دستگاه‌های خدماتی سرگردان باشد زیرا تکریم ارباب رجوع مشی اصلی دولت سیزدهم به شمار می‌رود.

وی گفت: دستگاه‌های اداری استان براساس معیار تکریم ارباب رجوع مورد ارزیابی و سنجش قرار می‌گیرند.

حسینی پور درباره وضعیت بازار مرکبات در استان گفت: زیرساخت‌ها برای صادرات در استان معیوب است و به رغم آنکه سه بندر مهم داریم و می‌توانند تحول بزرگی در اقتصاد استان ایجاد کنند ولی سال‌های سال این بنادر تعطیل هستند.

استاندار مازندران گفت: با رویکرد دولت سیزدهم و تعامل با سی آی اس تجارت دریایی با کشورهای همسایه شورع شد و برای اولین بار از طریق کشتی و امیرآباد به روسیه صادر شد و ۵۰ هزار تن مرکبات نیز در دست صادرات است.

وی هزینه سورتیک و بسته بندی مرکبات برای صادرات را ۹۰۰ هزار دلار کرد و گفت: همچنین برای جمع آوری و ذخیره مرکبات ۸۰ میلیارد تومان هزینه شده است و هر هفته ۱۰ کانتینر مرکبات صادر می‌شود.

کد خبر 5686872

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • علی IR ۲۱:۱۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۹
      0 0
      قبلا وزبر شعار داشتیم( خدا بیامرزدش) ، متاسفانه الان درایران ، استاندار شعار داریم ، استاندارمازندران فقط و فقط شعار میده و از عمل خبری نیست ، به جهت ناتوانی ایشان برنجکاران و باغداران مازندرانی بدبخت و ببچاره شدند، امیدواریم ایشان برکنار شده و فردی توانمند در مدیریت استانی ، جایگزبن استاندارشعارگ
    • اسی IR ۱۰:۱۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۳۰
      1 0
      شعارزدگی در بین مسوولین استانی مشهود است.کمی به خود بیایید و وضعیت اسفناک فعلی را با دوربین کارشناسی نظاره گر باشید آقای استان..دا..ر..