۱ بهمن ۱۴۰۱، ۹:۱۹

برای جبران خسارت واحدهای آلاینده؛

۱۱ میلیارد تومان به حساب شهرداری سرخه واریز شده است

۱۱ میلیارد تومان به حساب شهرداری سرخه واریز شده است

سرخه- استاندار سمنان با بیان اینکه دغدغه‌ها و نگرانی‌های مردم شهرستان سرخه پیگیری می‌شود، گفت: در حوزه سلامت ۱۱میلیارد تومان برای جبران خسارت واحدهای آلاینده به شهرداری سرخه پرداخت شد.

به گزارش خبرنگار مهر، سید محمد رضا هاشمی صبح شنبه در دیدار با امام جمعه شهر سرخه به میزبانی دفتر وی ضمن بیان اینکه مراقبت از سلامت مردم استان مهمترین گامی که باید برای همه شهرستان‌ها به دقت اجرایی شود، ابراز داشت: یکی از موارد مورد تاکید حوزه سلامت مردم پیرامون واحدهای آلاینده و شرکت‌های تولیدی و صنعتی است که فعالیت اینها گاهاً شاید مشکلاتی را برای مردم ایجاد کند که این موارد حتماً با اخطار یا تذکر و غیره پیگیری می‌شود.

وی ضمن بیان اینکه خسارات ناشی از آلایندگی شرکت‌های تولیدی و صنعتی به حساب شهرداری سرخه واریز شده است، افزود: این مبلغ ۱۱ میلیارد تومان بود که می‌بایست برای سلامت مردم هزینه شود و همچنین باید گفت موضوعات و دغدغه‌های مطرح شده از سوی امام جمعه سرخه به صورت جدی پیگیری خواهد شد.

استاندار سمنان بابیان اینکه به پرداخت یک درصد حق معادن به روستاهای مجاور همان معادن بارها تاکید شده است، ابراز داشت: بر این اساس و با وجود ۹۰ نوع کانی و ۴۰ واحد معدنی در شهرستان سرخه، بزودی یک درصد حق معادن برای این شهرستان واریز خواهد شد.

هاشمی با بیان اینکه از محل طرح ملی جهش تولید مسکن در سطح استان سمنان بیش از ۶۰ هزار واحد مسکونی جدید ایجاد خواهد شد، تصریح کرد: از تعداد ۷۰۰ نفر ثبت نام کننده سامانه جهش مسکن ملی در شهرستان سرخه تعداد ۲۹۱ نفر واجد شرایط بودند که تا کنون به ۶۳ نفر زمین واگذار شده است.

وی ضمن بیان اینکه طی ۱۵ ماهه گذشته، اتفاقات بسیار خوبی در سطح استان رخ داده است، افزود: یکی از این موارد را می‌توان به اجرای مصوبات کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید اشاره داشت که از مجموع ۱۴۸ واحد صد درصد تعطیل استان، خوشبختانه تا کنون بیش از ۷۰ واحد راه اندازی و حدود یک هزار و ۷۰۰ نفر مجدداً جذب به کار شدند.

کد خبر 5687717

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha