۲ بهمن ۱۴۰۱، ۱۳:۵۳

دادستان مهلت ۲۰ روزه به دستگاه‌ها داد؛

غفلت از قانون هوای پاک در لرستان/ نگرانی از پدیده «وارونگی دمایی»

غفلت از قانون هوای پاک در لرستان/ نگرانی از پدیده «وارونگی دمایی»

خرم‌آباد- غفلت دستگاه‌های اجرایی لرستان در اجرای قانون هوای پاک موجب صدور ضرب‌الاجل ۲۰ روزه دادستان مرکز استان به نهادهای کم‌کار برای اعلام اقدامات آنها شد.

به گزارش خبرنگار مهر، علی سالاروند مدیرکل حفاظت از محیط زیست لرستان امروز یکشنبه در جلسه بررسی ابعاد قانون هوای پاک در حوزه حقوق عامه با اشاره به اینکه قانون هوای پاک در سال ٩۶ به تصویب رسیده است، اظهار داشت: متأسفانه اجرای این قانون در استان تا کنون پیشرفت خوبی نداشته است و در ابعاد مختلف مغفول مانده است.

نگرانی از پدیده وارونگی دمایی در لرستان

وی با بیان اینکه پدیده آلودگی هوا باعث بروز مشکلات اقتصادی، آموزشی، بهداشتی و اجتماعی فراوانی می‌شود، گفت:: متأسفانه برخی شهرهای استان مستعد پدیده وارونگی دمایی هستند که در صورتی که تدابیر لازم در این خصوص (اجرای قانون هوای پاک) اندیشیده نشود در سنوات آینده با مشکلاتی در این خصوص مواجه خواهیم شد.

مدیرکل حفاظت از محیط زیست لرستان، افزود: پدیده گرد و غبار، آتش زدن بقایای گیاهی (کاه کلش سوزی) و تردد وسایط نقلیه فرسوده را از مهم‌ترین عوامل آلوده کننده هوا در استان لرستان عنوان کرد.

سالاروند با بیان این موضوع که ١٧۶ تکلیف در قانون هوای پاک برای ۲۴ دستگاه در نظر گرفته شده است خواستار توجه بیشتر و جدی‌تر دستگاه‌ها به مفاد این قانون جهت دستیابی به هوای پاک و سالم شد.

در ادامه دستگاه‌های اجرایی گزارشی از اقدامات انجام شده که در قانون هوای پاک برای آن‌ها پیش‌بینی شده را به دادستان مرکز استان ارائه کردند.

مهلت ۲۰ روزه دادستانی به دستگاه‌های متولی

داریوش شاهون وند دادستان عمومی و انقلاب مرکز لرستان نیز در این جلسه، عدم آگاهی و یا اهتمام برخی دستگاه‌ها به تکالیف قانونی خود در قبال قانون هوای پاک را علت اجرای نامتوازن این قانون در سطح استان بیان کرد.

وی، اظهار داشت: همه دستگاه‌ها موظفند تعامل مناسبی در راستای رفع موانع اجرای قانونی هوای پاک از خود نشان دهند و موضوعاتی که بین دو یا چند دستگاه مطرح است را با تعامل فی‌مابین اجرایی کنند.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز لرستان با اشاره به اهمیت قانون هوای پاک و نقش آن در سلامتی جامعه خواستار ابلاغ وظایف همه دستگاه‌ها به آن‌ها و تعیین جدول زمانی معین برای اجرای دقیق این قانون شد.

بنا بر این گزارش، در این جلسه طبق درخواست اداره کل حفاظت محیط زیست و دستور دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان مقرر شد که همه دستگاه‌های اجرایی دخیل در قانون هوای پاک حداکثر ظرف ۲۰ روز آینده گزارش اقدامات خود را در اجرای قانون هوای پاک اعلام کنند و بر اساس جمع‌بندی عملکرد دستگاه‌های متولی توسط اداره کل حفاظت محیط زیست استان لرستان، موارد ترک فعل به مرجع قضائی معرفی شوند.

کد خبر 5689032

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha