۶ بهمن ۱۴۰۱، ۱۳:۲۷

رئیس کل دادگستری خراسان شمالی خبر داد؛

شکایت ۲۲ دستگاه دولتی شیروان از اغتشاشگران به علت تخریب اموال

شکایت ۲۲ دستگاه دولتی شیروان از اغتشاشگران به علت تخریب اموال

بجنورد- رئیس کل دادگستری خراسان شمالی گفت: تاکنون ۲۲ نهاد دولتی در شهرستان شیروان در خصوص تخریب و ایراد خسارات به اموال سازمانی از اغتشاشگران شکایت کرده اند که مراتب در حال رسیدگی است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام رضا براتی زاده صبح پنج شنبه در نشست شورای نظارت، پیگیری و مدیریت وقایع مهم خراسان شمالی اظهار کرد: استفاده از ظرفیت‌های شوراهای حل اختلاف و اقدامات روانشناختی و فرهنگی در پیشگیری از وقوع قتل‌های طایفه‌ای در استان ضروری است.

رئیس کل دادگستری خراسان شمالی ادامه داد: این قتل‌ها عمدتاً با انگیزه‌های انتقام جویانه و در قالب تسویه حساب‌های شخصی در بستر نزاع دسته جمعی شکل می‌گیرد.

وی افزود: شاید در میان مدت بتوان با برخی اقدامات پیشگیرانه از میزان این قتل‌ها کاست؛ کما اینکه اقدامات متعددی نیز در همین راستا به انجام رسیده ولی آنچه که در دراز مدت می‌تواند تأثیرات ماندگار و در عین حال پیشگیرانه و بازدارنده داشته باشد نقش اقدامات فرهنگی و بکارگیری ظرفیت‌های روان شناختی است.

براتی زاده در ادامه به پیامدهای منفی اغتشاشات اخیر در کشور و چند شهر خراسان شمالی اشاره کرد و گفت: استان خراسان شمالی به جز در روزهای نخستین بروز این اغتشاشات کمتر شاهد ناآرامی‌ها بود.

وی افزود: با وجود اینکه به برخی افراد جراحاتی وارد شد کسی به قتل نرسید ولی متأسفانه خسارت‌های فراوانی عمدتاً در شهرستان شیروان به بیت المال و برخی اشخاص حقیقی و حقوقی وارد شد.

وی افزود: تاکنون ۲۲ دستگاه و نهاد دولتی در شهرستان شیروان در خصوص تخریب و ایراد خسارات به اموال و دارایی‌های سازمانی از اغتشاشگران شکایت کرده اند که مراتب در حال رسیدگی است.

رئیس کل دادگستری خراسان شمالی از سرقت و ایراد ضرب و جرح عمدی به عنوان مهمترین جرایم وارده به شعب قضائی نام برد و بیان کرد: ریشه‌های جرم سرقت بسیار متعدد و متنوع است و طبعاً پیشگیری از آن نیز مستلزم اصلاح برخی زیرساخت‌ها است.

کد خبر 5692770

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha