۱۸ بهمن ۱۴۰۱، ۱۳:۳۷

خطیب جمعه لارستان مطرح کرد؛

لزوم رفع مشکل قطعی برق چاه‌های کشاورزی لارستان

لزوم رفع مشکل قطعی برق چاه‌های کشاورزی لارستان

لارستان-امام جمعه لارستان گفت: قطع مکرر برق چاه های کشاورزی شهرستان موجب ضرر و زیان به کشاورزان شده و مدیران باید نسبت به برطرف کردن مشکل اقدام کنند.

حجت‌الاسلام سیدمختار موسوی خرم در گفت و گو با خبرنگار مهر بیان کرد: یکی از مشکلاتی که طی دو ماه اخیر در شهرستان ایجاد شده قطع مکرر برق چاه‌های آب کشاورزی در این شهرستان است که موجب شده تا ضرر و زیان‌های زیادی به محصولات کشاورزی منطقه وارد شود.

به گفته او کشت گندم، جو و کلزا در این منطقه رواج داشته و قطع برق در این مقطع موجب شده تا امکان تأمین آب برای کشاورزان با مشکل مواجه شود زیرا اکنون زمان حساسی برای کشت این محصولات در لارستان است اگر آب مورد نیاز تأمین نشود امکان بهره برداری مناسب از محصولات کشاورزی وجود نخواهد داشت.

خطیب جمعه لارستان فارس عنوان کرد: روند قطعی برق چاه‌های کشاورزی از اواخر دی‌ماه تاکنون روزانه بیش از چهار ساعت در روز بوده و همین امر مشکلات زیادی را برای کشاورزان و بهره‌برداران ایجاد کرده است.

به گفته این مقام مسئول در شهرستان لارستان ۱۵ هزار هکتار زمین زیر کشت گندم بوده و شهرستان لارستان در استان فارس رتبه چهارم تولید گندم را دارا است لازم به ذکر است که یک هزار هکتار نیز کشت کلزا صورت گرفته و لارستان اولین شهرستان استان در تولید این محصول کشاورزی است.

حجت‌الاسلام موسوی با تاکید بر این موضوع که بیش از سه هزار نفر مشغول کشاورزی در این منطقه هستند، افزود: در صورتی که این قطعی‌های برق به صورت مستمر ادامه داشته باشد شاهد کاهش برداشت این محصولات کشاورزی به میزان ۱۵ تن خواهیم بود.

وی ادامه داد: سال قبل نیز کمبود منابع آبی موجب کاهش برداشت گندم و کلزا شد به گونه‌ای که در شهرستان لارستان تنها ۵۳ هزار تن گندم و دو هزار و ۵۰۰ تن کلزا برداشت شد.

به گفته این مقام مسئول بیش از ۷۰ درصد از چاه‌های کشاورزی شهرستان برقی بوده و در صورتی که برق این چاه‌ها به صورت مستمر قطع گردد تأمین آب برای کشاورزان میسر نخواهد بود.

کد خبر 5702857

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha