۲۱ بهمن ۱۴۰۱، ۱۱:۰۵

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان‌جنوبی خبر داد؛

پنجمین توان افزایی نیروهای امدادی خراسان جنوبی به میزبانی بشرویه

 پنجمین توان افزایی نیروهای امدادی خراسان جنوبی به میزبانی بشرویه

بیرجند- مدیر عامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی از برگزاری پنجمین توان افزایی ویژه نیروهای امدادی پایگاه‌های امداد و نجات بین شهری استان در بشرویه خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد علی کاوسی صبح جمعه در جمع شرکت کنندگان دوره توان افزایی در شهرستان بشرویه، بیان کرد: آمادگی مهارتی و جسمانی امدادگران و نجات گران هلال احمر همواره از ضروریات بود و این مهم نقش بسزایی در امداد رسانی به موقع و درست به حادثه دیدگان دارد.

وی با بیان اینکه مسئولیت پذیری، نظم، کار تیمی و مدیریت زمان در امدادگری بسیار حائز اهمیت است، افزود: در راستای مرور دانسته‌های امدادی و افزایش سطح آمادگی به همت نیروهای جمعیت هلال احمر در سطح استان طی پنج ماه گذشته پنج توان افزایی با حضور ۴۰۰ نجاتگر در شهرستان‌های سرایان، فردوس، سربیشه، زیرکوه و بشرویه برگزار شده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی با اشاره به دستاوردهای انقلاب اسلامی در زمینه خدمات امدادی و انسان دوستانه، اظهار کرد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی خدمات بسیار ارزنده‌ای توسط جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران صورت گرفته که با قبل از پیروزی انقلاب قابل مقایسه نیست.

وی ادامه داد: در کنار امدادرسانی به آسیب دیدگان حوادث، ورود جمعیت هلال احمر به صحنه‌های مختلف همدلی اعم از کمک به بیماران صعب‌العلاج، راه‌اندازی کاروان‌های نذر آب و سلامت، ارائه خدمات به نیازمندان در مناطق کم برخوردار تنها گوشه‌ای از خدمات جمعیت هلال احمر زیر پرچم انقلاب است.

علی رمضانیان مقدم رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان بشرویه نیز در حاشیه برگزاری این توان افزایی گفت: این دوره به مناسبت گرامیداشت دهه مبارک فجر با حضور نجات گران چهار شهرستان طبس، فردوس، سرایان و بشرویه برگزار شد.

وی افزود: در این دوره آموزشی نجات گران با مباحثی چون محدودسازی حرکات مصدوم در زمان انتقال، آشنایی با تجهیزات پزشکی و خودروی نجات و آمبولانس، مدیریت صحنه، رهاسازی مصدوم و تثبیت خودروها و چرخه پاسخگویی به حوادث به صورت میدانی و عملی آشنا شدند.

کد خبر 5705595

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha