۲۵ بهمن ۱۴۰۱، ۱۵:۰۸

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی:

استفاده ابزاری از زن مصداق ظلم آشکار و خلاف کرامت بانوان است

استفاده ابزاری از زن مصداق ظلم آشکار و خلاف کرامت بانوان است

گرگان- دبیرکل جهانی تقریب مذاهب اسلامی گفت: بسترسازی برای برهنه سازی و استفاده ابزاری از زنان، سمبل ظلم آشکار به بانوان و نشانه تعدی محض به حقوق شرعی و انسانی آنها است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام حمید شهریاری بعدازظهر سه شنبه در نشست بانوان فرهیخته گلستان در سالن اجتماعات میرداماد گرگان اظهار کرد: بهره گیری و استفاده ابزاری از روح و جسم زنان هیچ سنخیتی با مقوله آزادی ندارد بلکه مصداق بارز تعدی و ظلم به بانوان است که هیچ زنی حتی در جوامع غربی آن را نمی‌پذیرد.

دبیرکل جهانی تقریب مذاهب اسلامی گفت: جایگاه فاخر و رفیع زن در آموزه‌های اسلامی بسیار مترقی است و در هیچ فرهنگی، چنین شأن متعالی برای زن لحاظ نشده است.

وی با بیان اینکه دنیای غرب به دنبال ولنگاری و آزادی بی‌حد و حصر است، اضافه کرد: برخی رویکردهای غیر بشری مانند ازدواج زن با زن و یا مردم با مرد، نمادی از ویرانی اخلاق در مکتب غرب است.

وی تاکید کرد: شرافت هیچ انسانی سازگار نیست که خود را به عنوان یک محصول عرضه کند، شرافت؛ کرامت قرآنی است که خداوند در قرآن ترسیم کرده و خداوند انسان را اشرف مخلوقات معرفی کرده است.
شهریاری گفت: در مقابل این مکتب اصیل اسلامی، شاهد آن هستیم که در ممالک غربی آزادی را با بی شرفی مترادف دانسته‌اند و انتظار دارند که زن خود را به عنوان ابزار عرضه کنند.

شهریاری اظهار کرد: این ابزار انگاری است که باید زن خود را به ثروتمندان عرضه کنند و یکسری از این طریق پول در آورندف این خلاف کرامت انسانی و هویت خانواده است.

معاون دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی و مسئول دومین اجلاس وحدت اسلامی در شمال کشور هم گفت: این نشست با هدف استفاده از ظرفیت بانوان در امر تقریب برگزار شد.

محسن مسچی افزود: شبکه بانوان تقریبی کشور که بیش از چهار هزار نفر است، تشکیل شده و از ظرفیت بانوان در اجرای برنامه‌ها بهره مند می‌شویم.

کد خبر 5709389

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha