۲۶ بهمن ۱۴۰۱، ۱۷:۵۷

رئیس سازمان حفظ نباتات کشور خبر داد؛

افزایش مصرف کود در خوزستان

افزایش مصرف کود در خوزستان

اهواز- رئیس سازمان حفظ نباتات کشور گفت: مصرف کود در خوزستان در سال زراعی جاری نسبت به سال گذشته افزایش یافته است.

به گزارش خبرنگار مهر، سهراب سهرابی بعد از ظهر امروز چهارشنبه در جلسه ستاد فنی زراعت ایران با بیان اینکه ۱۰ درصد گندم کشور در خوزستان تولید می‌شود، اظهار کرد: ۸۶ درصد کشت گندم آبی و ۷۶ درصد کشت گندم دیم در خوزستان به صورت مکانیزه کامل است که برای ترویج کشت ۱۰۰ درصدی مکانیزه باید اقدامات لازم صورت گیرد.

وی با بیان اینکه مصرف کود در خوزستان در سال زراعی جاری نسبت به سال گذشته افزایش یافته است، افزود: نیاز کود فسفاته در مزارع گندم آبی در خوزستان به ازای هر هکتار ۱۵۰ کیلوگرم است در صورتی که ۶۷ کیلوگرم توسط کشاورزان مصرف شد؛ همچنین نیاز کود پتاسه ۹۳ کیلوگرم است که ۳۲ کیلوگرم مصرف و نیاز کود اوره نیز ۲۳۰ کیلوگرم است که ۳۳۱ کیلو کود اوره توسط کشاورزان مصرف شد.

سهرابی با بیان اینکه یکی از نتایج اجرای طرح ملی گندم بنیان مدیریت پیشگیرانه بیماری‌ها در سال‌هایی است که بارندگی فراوان است، عنوان کرد: استفاده از قارچ کش‌ها در زمان مناسب می‌تواند بیش از ۳۰ درصد در عملکرد تولید تأثیر مثبت داشته باشد.

رئیس سازمان حفظ نباتات کشور تصریح کرد: در سال‌هایی که بارندگی فراوان است احتمال بیماری در مناطقی که بذر خود مصرفی بیشتری استفاده شده بیشتر است و مناطقی که کشت در آنها زودتر انجام شده با احتمال بیماری بیشتری روبه‌رو هستند.

وی گفت: شرایط امسال خوزستان با توجه به بارندگی‌های صورت گرفته برای بیماری قارچی مهیا است؛ بنابراین ارتباط بین مراکز تحقیقاتی و اجرا برای پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های احتمالی باید بیشتر شود.

کد خبر 5710526

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • IR ۰۱:۱۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۷
      0 0
      کود شیمیایی برای انسان ّبد هستن ومردم مریض شیمیایی میشود خطرناک است