۲۷ بهمن ۱۴۰۱، ۱۳:۵۰

معاون رئیس جمهور عنوان کرد؛

توجه ویژه به مقوله فرهنگ در بودجه/ ضرورت پاسخ به شبهات و شایعات

توجه ویژه به مقوله فرهنگ در بودجه/ ضرورت پاسخ به شبهات و شایعات

شیراز- معاون پارلمانی رئیس جمهور گفت:  در دولت سیزدهم مقوله فرهنگ مورد توجه بوده و در بودجه ۱۴۰۲ نیز تلاش شده به صورت ویژه دیده شود.

به گزارش خبرنگار مهر، سید محمد حسینی پیش از ظهر پنجشنبه در شورای فرهنگ عمومی استان فارس بیان کرد: استان فارس از خیلی از استان‌های کشور در تدوین سند تحول فرهنگی جلوتر بوده و امید است در سایر فعالیت‌های فرهنگی نیز فارس پیشتاز باشد.

وی ادامه داد: شورای فرهنگ عمومی یکی از مهم‌ترین شوراهای مهم اعمالی در کشور است از این رو باید موضوع اثرگذاری در فعالیت‌های فرهنگی توسط این شورا مدنظر باشد.

حسینی تاکید کرد: مشکلات معیشتی و اقتصادی به گونه‌ای است که اهمیت مسائل فرهنگی کمتر از سایر موضوعات است این در حالی است که در لایحه بودجه ١۴٠٢ دولت اختصاص دو درصد بودجه دستگاه‌های اجرایی به حوزه فرهنگی را پیشنهاد داده است.

وی با اشاره به مطالبه گری نهادهای فرهنگی از مجلس برای اختصاص بودجه فرهنگی بیان کرد: بر اساس آنچه از راهروهای مجلس به گوش می‌رسد بودجه فرهنگی به صورت تکلیفی در بودجه سال آینده آمده ولی میزان اختصاص بودجه از دو درصد به یک درصد تقلیل یافته است.

معاون پارلمانی ریاست جمهوری متذکر شد: پاسخ به شایعات و شبهه‌ها یکی دیگر از موضوعاتی است که باید در برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی مورد توجه باشد از این رو نباید این حوزه مورد غفلت واقع شود.

این مقام مسئول ابراز امیدواری کرد که با شناسایی نیروهای متعهد و متخصص بتوان اهداف انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی را در جهان توسعه داد.

کد خبر 5711141

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha