کمک ۷۰ میلیون دلاری قطر به زلزله زدگان سوریه و ترکیه

کمک ۷۰ میلیون دلاری قطر به زلزله زدگان سوریه و ترکیه

وزارت خارجه قطر اعلام کرد که مبلغ کمک های ارسال شده به زلزله زدگان سوریه و ترکیه به ۷۰ میلیون دلار رسیده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری آناتولی، «ماجد الانصاری» سخنگوی وزارت خارجه قطر گفت: حجم کمک‌های انسانی قطر به قربانیان زلزله در ترکیه و شمال سوریه به حدود ۲۵۳ میلیون ریال (۷۰ میلیون دلار) که شامل کمک‌های غذایی، پزشکی و سایر کمک‌ها می‌باشد، رسیده است، دوحه همزمان پیگیر نیازهای میدانی برای مشارکت در تلاش‌های امداد و نجات و کاهش درد و رنج آسیب دیدگان از این زلزله است.

وی افزود: تا کنون ۳۰ فروند هواپیما بیش از ۶۰۰ تن کمک‌های غذایی، پزشکی و بشردوستانه را به مناطق زلزله زده منتقل کرده‌اند.

سخنگوی وزارت خارجه قطر ادامه داد: ۶۵۰ خانه سیار از مجموع ۱۰ هزار واحد در نظر گرفته شده برای کمک به زلزله زدگان تاکنون ارسال شده و برنامه ریزی برای حمل و تحویل آنها به بنادر ترکیه ادامه دارد.

سخنگوی وزارت امور خارجه قطر خاطرنشان کرد: وجود مشکلات لجستیکی برای دسترسی به برخی مناطق زلزله زده در شمال سوریه مانع کمک رسانی می‌شود ولی قطر تا حد امکان برای امدادرسانی و کاهش آلام آسیب دیدگان تلاش می‌کند.

گفتنی است، زمین لرزه بزرگی بامداد دوشنبه (۱۷ بهمن) جنوب ترکیه و شمال سوریه را لرزاند. در جریان این زمین لرزه ۷.۸ دهم ریشتری خسارت‌های زیادی به ساختمان‌ها وارد شد و تیم‌های نجات و جستجو در حال آوار برداری و نجات کسانی هستند که در زیر آوارها گرفتار شده‌اند.

این حادثه مرگبار واکنش‌های گسترده‌ای را به همراه داشته و رهبران کشورهای مختلف با ملت‌های سوریه و ترکیه ابراز همدردی کرده‌اند و در این راستا کمک‌هایی نیز به دو کشور شده است.

کد خبر 5711634

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha