۴ اسفند ۱۴۰۱، ۱۶:۲۵

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش‌وپرورش قزوین خبر داد؛

اعزام ۱۱۰۰ دانش‌آموز به اردوی راهیان نور

اعزام ۱۱۰۰ دانش‌آموز به اردوی راهیان نور

قزوین- معاون پرورشی و فرهنگی آموزش‌وپرورش قزوین گفت: در سال جاری ۱۱۰۰ نفر از دانش‌آموزان متوسطه دوم به اردوی راهیان نور اعزام و بازخوردهای خوبی از این اردو دریافت شد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام حسین محمدزاده در نشست خبری هفته تربیت اسلامی و تبیین عملکرد حوزه معاونت پرورشی و فرهنگی که پیش از ظهر پنج‌شنبه در سالن جلسات اداره کل آموزش‌وپرورش قزوین برگزار شد اظهار کرد: رویکرد ما در بخش پرورشی بر محور دین، اعتقاد، باورها، تربیت اسلامی و نگاه اسلامی حاکم است و در این میان عمل به وظایف مأموریت اصلی ما است.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش‌وپرورش استان قزوین بیان کرد: شعار هفته تربیت اسلامی و تبیین عملکرد در سال جاری «همه در امر تربیت سهیمیم» است که باید این موضوع در بطن جامعه نهادینه شود تا همه بدانند در حوزه تربیت سهیم هستند.

وی افزود: از ۸ الی ۱۴ اسفند به‌عنوان هفته تربیت اسلامی و تبیین عملکرد است که ما این هفته را گرامی می‌داریم و در نظر داریم در این ایام بیش از ۱۰ عنوان برنامه اجرا کنیم.

این مسئول ابراز کرد: ۸ اسفند به نام مربی و تربیت، ۹ اسفند خانواده و تربیت، ۱۰ اسفند رسانه و تربیت، ۱۱ اسفند زیست‌بوم جدید تربیت، ۱۲ اسفند موقعیت‌های تربیتی، ۱۳ اسفند به نام مربیان و نومعلمان و ۱۴ اسفند به نام گروه‌های جهادی تربیت نام‌گذاری شده است.

وی ادامه داد: تجلیل از بازنشستگان فرهنگی، دیدار با امام‌جمعه، دیدار با خانواده شهدا، نشست‌های سیاسی ویژه، حضور در مزار شهدا و نشست‌های تربیتی از دیگر برنامه‌های این هفته است.

این مسئول ابراز کرد: ما در حکومت دینی زندگی می‌کنیم و در حال تجربه زیست دینی هستیم، دانش‌آموزان جامعه هدف هستند و ما اگر تابع سلایق دانش‌آموزان عمل کنیم می‌بازیم چراکه باید ذائقه سالم و جدید برای آن‌ها ارائه دهیم.

وی تصریح کرد: در راستای به‌روزرسانی مباحث پرورشی سامان نورینو طراحی شده تا دانش‌آموزان از این طریق آثار خود را بارگذاری کنند.

این مسئول تأکید کرد: در سال جاری ۱۱۰۰ نفر از دانش‌آموزان متوسطه دوم به اردوی راهیان نور اعزام شدند و بازخوردهای خوبی از این اردو دریافت شد.

وی با اشاره به مسئله تربیتی و پرورشی در مدارس نمونه دولتی و تیزهوشان عنوان کرد: در طرح دانایی توانایی دانش‌آموزان فرزانگان در کشور رتبه اول را دارند و در اعتکاف از ۶۰۰ دانش‌آموزی که حضور داشتند ۵۰ نفر از آنان دانش‌آموز مدارس تیزهوشان بودند.

این مسئول یادآور شد: در خارج از مدرسه تشکل‌هایی همچون تشکل بسیج دانش‌آموزی و انجمن اسلامی فعال هستند و از طریق انجمن اسلامی نمایندگانی در مدارس انتخاب می‌شود که این افراد زبان گویای تمام دانش‌آموزان آن مدرسه محسوب می‌شوند.

وی تشریح کرد: از بین ۴۲ رویداد درون و برون سیستمی که برگزار شد استان قزوین رتبه ششم را به خود اختصاص داد.

این مسئول تصریح کرد: ما در حوزه آموزش ابتدایی به دنبال توانمندسازی نیروی انسانی و تقویت مهارت هستیم که در این راستا ۵۷۵ کارگاه در سطح استان، منطقه و مدرسه برگزار شده است.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: در حوزه کتاب و کتاب‌خوانی نیز طرح‌های مختلفی برگزار شد که یکی از این طرح‌ها کتاب‌خوانی دانش‌آموزان هر دو هفته یک‌بار است از سوی دیگر طرح مطالعاتی دیگری در زنگ فارسی اجرا می‌شود که طی آن سه روز در هفته در زنگ فارسی دانش‌آموزان ۱۵ دقیقه به مطالعه کتاب‌های غیردرسی می‌پردازند.

این مسئول خاطرنشان کرد: طرح راهیان پیشرفت نیز از دیگر اقدامات مؤثری بود که به دست اجرا رسید در این طرح دانش‌آموزان از شرکت‌ها آزمایشگاه‌ها و پارک علم و فناوری بازدید کرده و اطلاعات مفیدی به دست می‌آورند.

این مسئول در پایان عنوان کرد: در هفته قرآن و عترت که اواخر آذرماه بود بیش از ۲ هزار محفل انس با قرآن دانش‌آموزی و ۳ هزار جشن تکلیف برای بیش از ۲۰ هزار دانش‌آموز در قزوین برگزار شد.

کد خبر 5717411

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha