۶ اسفند ۱۴۰۱، ۲۲:۵۰

قرار گرفتن نام چند نهاد ایرانی جزو تحریمهای جدید اروپا علیه روسیه

قرار گرفتن نام چند نهاد ایرانی جزو تحریمهای جدید اروپا علیه روسیه

اتحادیه اروپا در بسته جدید تحریم ها علیه روسیه، نام چند نهاد و شرکت ایرانی را به بهانه حمایت نظامی از مسکو در فهرست تحریم قرار داده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه النشره، اتحادیه اروپا در بسته جدید تحریم‌ها علیه روسیه، نام چند نهاد و شرکت ایرانی را به بهانه حمایت نظامی از مسکو در فهرست تحریم قرار داده است.

بر اساس این گزارش، طبق اعلام اتحادیه اروپا در دهمین بسته تحریم‌ها علیه روسیه، نهادها و شرکت‌هایی که در حمایت از صنایع نظامی روسیه در جنگ اوکراین مشارکت دارند، در فهرست تحریم‌ها قرار گرفتند.

نیروی هوافضای سپاه پاسداران، سازمان جهاد خودکفایی سپاه، صنایع هوایی شاهد، صنایع هوایی قدس، شرکت پرآور پارس و شرکت اوج پرواز ما دو نفر از جمله شرکت‌ها و نهادهای ایرانی هستند که به بهانه حمایت نظامی از روسیه در فهرست تحریم‌های جدید اروپا علیه مسکو قرار دارند.

لازم به ذکر است که کشورهای عضو اتحادیه اروپا در نخستین سالروز آغاز جنگ اوکراین، با دهمین بسته تحریم‌ها علیه روسیه موافقت کردند.

بر اساس این گزارش، نماینده سوئد در اتحادیه اروپا گفت که کشورهای عضو این اتحادیه با بسته جدید تحریم‌ها علیه روسیه موافقت نمودند.

در همین راستا، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا جزییات بسته دهم تحریم های این اتحادیه علیه روسیه را اعلام کرد.

«جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز شنبه در پیامی در حساب کاربری خود در توئیتر اعلام کرد که اتحادیه اروپا دهمین بسته تحریمی علیه روسیه را تصویب کرده است.

بنا به اعلام مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در بسته جدید تحریمی اروپا علیه روسیه، ۱۲۱ شخص حقیقی و حقوقی در لیست سیاه قرار گرفته اند.

این مقام اتحادیه اروپا در توییتر خود آورد: بسته تحریمی جدید علیه روسیه ۱۲۱ شخص حقیقی و حقوقی را در هدف قرار می دهد، محدودیت های تازه ای بر واردات و صادرات (این کشور) وضع می کند و (پخش برنامه های) رسانه های تبلیغاتی روسیه را در این اتحادیه ممنوع می کند.

بنا به نوشته خبرگزاری تاس، بنا به فهرست تحریمی جدید اتحادیه اروپا پخش برنامه های شبکه های روسیا الیوم و اسپوتنیک عربی در اروپا ممنوع شد.

همچنین این تحریم ها شامل تجهیزات ویژه، قطعات یدکی و الکترونیک نیز می شود. بنا به اعلام تاس، ارسال کالاها و فناوری های دو منظوره اروپا از طریق روسیه ممنوع شد تا بدین طریق از دور زدن تحریم ها جلوگیری شود.

کد خبر 5719129

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • عمیر IR ۲۳:۰۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۶
      0 0
      چ خوب ، حمایت از اوکراین رو افزایش بدین .