۷ اسفند ۱۴۰۱، ۱۲:۱۷

مدیرکل کمیته امداد خراسان شمالی:

۱۴۳۰ زن سرپرست خانوار تحت پوشش خراسان شمالی بیمه شدند

۱۴۳۰ زن سرپرست خانوار تحت پوشش خراسان شمالی بیمه شدند

بجنورد- مدیرکل کمیته امداد خراسان شمالی گفت: بیش از هزار و ۴۳۰ زن سرپرست خانوار تحت حمایت این نهاد بیمه شده تأمین اجتماعی هستند.

مجید الهی راد در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به این‌که رویکرد کمیته امداد در خصوص زنان سرپرست خانوار بحث توانمندسازی آن‌ها است، اظهار کرد: در این راستا هم اکنون بیش از هزار و ۴۳۰ زن سرپرست خانوار تحت حمایت این نهاد بیمه شده تأمین اجتماعی هستند.

مدیرکل کمیته امداد خراسان شمالی ادامه داد: کمیته امداد در راستای توانمندسازی و خودکفایی جامعه هدف زنان سرپرست خانوار تلاش می‌کند تا با پرداخت حق بیمه اجتماعی این افراد و مستمری بگیر شدن آنها عزت نفس و کرامت انسانی مددجویان حفظ شده و از استقلال مالی برخوردار شوند.

وی افزود: هم‌اکنون ۶۲۶ نفر از مددجویان این نهاد مستمری بگیر و خودکفا شده اند.

الهی راد با اشاره به اینکه در تلاش هستیم تا سهمیه این نهاد در بیمه‌های اجتماعی را افزایش دهیم، گفت: تعداد ۱۶۲ نفر دیگر از زنان سرپرست خانوار این نهاد نیز به کمیسیون تأمین اجتماعی معرفی شده و در حال طی کردن مراحل اداری جهت برقراری بیمه اجتماعی هستند.

الهی راد با بیان اینکه افراد بیمه شده شامل زنان مطلقه و فوت سرپرست هستند، خاطر نشان کرد: این نهاد از ابتدای امسال بیش از ۵ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان برای حق بیمه اجتماعی زنان سرپرست خانوار پرداخت کرده است.

وی افزود: این نهاد برای هزار و ۴۶۸ نفر از زنان سرپرست خانوار عشایر نیز تاکنون مبلغ یک میلیارد تومان حق بیمه اجتماعی پرداخت کرده است.

کد خبر 5719506

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha