۹ اسفند ۱۴۰۱، ۲۱:۵۰

سرپرست معاونت اشتغال بهزیستی استان زنجان:

اطلاعات افراد جویای کار تحت پوشش بهزیستی زنجان احصا می‌شود

اطلاعات افراد جویای کار تحت پوشش بهزیستی زنجان احصا می‌شود

زنجان-سرپرست معاونت موسسات غیردولتی، مشارکت‌های مردمی و اشتغال بهزیستی استان زنجان از راه‌اندازی سامانه کارجو خبر داد و گفت: اطلاعات افراد جویای کار تحت پوشش بهزیستی زنجان احصا می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، رضا نوروزی، عصر سه‌شنبه در نشست خبری اظهار کرد: سامانه کارجو از بهمن‌ماه امسال راه‌اندازی شده و افراد جویای کار تحت پوشش بهزیستی می‌توانند با مراجعه به سامانه مذکور درخواست خود را ثبت کنند.

وی با اشاره به اینکه افراد به دو گروه دارای مدرک دانشگاهی و دارای مدرک فنی و حرفه‌ای تقسیم می‌شوند، ابراز کرد: در حال حاضر در حال جمع‌آوری اطلاعات این افراد هستیم.

سرپرست معاونت موسسات غیردولتی، مشارکت‌های مردمی و اشتغال بهزیستی استان زنجان به پویش عید رمضان اشاره و بیان کرد: اداره بهزیستی برای جلب مشارکت‌های مردمی راهکارهای مختلفی تدارک دیده که از جمله آن‌ها می‌توان از پویش‌های حریم عشق، یلدای مهربانی، خانه‌های گرم و شکرانه سلامت نام برد.

وی در مورد حمایت‌های مالی از افراد تحت پوشش بهزیستی عنوان کرد: پیش از این مبلغ وام مسکن ۵۰ میلیون تومان بود که این رقم افزایش یافته و برای خانواده‌های دارای دو معلول و بیشتر به بیش از ۲۰۰ میلیون تومان رسیده است.

نوروزی ادامه داد: مبلغ وام‌های اشتغال با نرخ بهره ۴ درصد نیز افزایش یافته است و سقف زمانی مشوق‌های بیمه‌ای خویش‌فرمایی و کارفرمایی برداشته شده و اداره بهزیستی تا زمان بازنشستگی معلول حق بیمه را پرداخت می‌کند.

سرپرست معاونت امور توسعه پیشگیری بهزیستی استان زنجان نیز در ادامه جلسه گفت: در قالب برنامه کارزار رسانه‌ای پیشگیری از اعتیاد پیام‌هایی را به صورت شعار در فواصل زمانی از طریق صداوسیما، بسته‌های آموزشی و ... به خانواده‌ها اعلام می‌کنیم تا تلنگری در ذهن خانواده ایجاد و حساس‌سازی شود.

شهناز آقاخانی با بیان اینکه والدین آگاه کسانی هستند که علاوه بر داشتن دانش و آگاهی، باید مهارت استفاده از دانش را نیز بلد باشند تا با شیوه‌های درست بر رفتار فرزندان نظارت داشته و ارتباطات اجتماعی فرزندان را در فضای اجتماعی و با دوستان‌شان نظارت کنند، تصریح کرد: دوره نوجوانی دوره حساسی است و در این دوران بیشترین تأثیر را از گروه همسالان دارند.

کد خبر 5721955

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha