۱۳ اسفند ۱۴۰۱، ۲۰:۲۰

در گفت و گو با مهر مطرح شد؛

پرداخت ۶۱ میلیارد تسهیلات اشتغال به مددجویان کمیته امداد پلدختر

پرداخت ۶۱ میلیارد تسهیلات اشتغال به مددجویان کمیته امداد پلدختر

پلدختر- رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) پلدختر از پرداخت ۶۱ میلیارد تومان تسهیلات اشتغالزا به مددجویان تحت پوشش این نهاد در شهرستان خبر داد.

نبی اله ناظری در گفت و گو با خبرنگار مهر، اظهار داشت: کمیته امداد با پرداخت حدود ۶۱ میلیارد تومان تسهیلات اشتغالزایی زمینه اشتغال حدود ۷۷۰ نفر از مددجویان زیر پوشش را فراهم و در مقایسه با سایر شهرستان‌های استان و کشور در پرداخت تسهیلات و اشتغالزایی رتبه برتر را کسب کرده است.

وی با تبریک سالروز تأسیس کمیته امداد و آغاز هفته احسان و نیکوکاری اظهار کرد: این نهاد به دستور امام راحل با هدف کمک به نیازمندان، رسیدگی به وضع محرومان و مستضعفان و رفع محرومیت تأسیس شد و یکی از ضروری‌ترین نهادهای انقلاب اسلامی است.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) پلدختر، افزود: تاکنون شش هزار و ۴۸۷ خانوار با بیش از ۱۶ هزار و ۵۰۰ نفر جمعیت زیر پوشش کمیته امداد شهرستان پلدختر کمک‌های معیشتی دریافت کردند، که این درصد نسبت به شهرستان‌های استان بیشتر است.

ناظری، گفت: علت ازدیاد افراد زیر پوشش کمیته امداد پلدختر خشکسالی‌های متعدد، سیل مخرب سال ۱۳۹۸، بیماری کرونا، تغییر جاده پلدختر- خرم آباد که مردم مشاغل زیادی را از دست دادند، فشارهای اقتصادی حاصل از تحریم‌های بیگانه و سایر آسیب‌های اجتماعی مانند فوت، تصادف، اعتیاد، ور شکستگی و بیماری است.

وی افزود: این دلایل باعث شده پلدختر نسبت به سایر شهرستان‌های استان سهمیه بیشتری دریافت کند و ماهانه حدود شش میلیارد و ۶۴۰ میلیون تومان به حساب مددجویان کمیته امداد بخش مرکزی واریز می‌شود.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) پلدختر، یادآور شد: سالانه ۷۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان مستمری به مددجویان تحت حمایت این نهاد پرداخت می‌شود.

ناظری، افزود: پرداخت هزینه‌های درمانی به هزار و ۸۲۳ نفر، پرداخت کمک اجاره و ودیعه مسکن به ۳۱۹ نفر، پرداخت کمک تأمین لوازم ضروری خانواده‌ها به ۴۲۰ نفر، پرداخت کمک هزینه ازدواج به ۲۰۰ نفر نوعروسان و جوانان، کمک به ۲۷۳ نفر حق بیمه زنان سرپرست خانوار از جمله کمک‌های بلاعوض این نهاد در پلدختر بوده که در مجموع کمیته امداد پلدختر در این زمینه‌ها هفت میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان به حساب افراد پرداخت کرده است.

وی گفت: این نهاد با همکاری مرکز فنی و حرفه‌ای پلدختر در راستای طرح اشتغال و توانمندسازی خانواده‌های تحت حمایت برای ایجاد اشتغال و آموزش برای خانواده‌هایی که زمینه اشتغال دارند اما مهارت ندارند تسهیلات اشتغال زایی برای طرح‌های خود اشتغالی و مشاغل خانگی به ۷۷۰ نفر به مبلغ حدود ۶۱ میلیارد تومان پرداخت کرده است.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) پلدختر، یکی از ضروری‌ترین نیاز خانواده‌ها را مسکن دانست و گفت: شاید آرزوی خیلی از خانواده‌های زیر پوشش کمیته امداد پلدختر داشتن مسکن باشد بنا بر این پس از سیل با کمک تمام ادارات و بنیاد مسکن یک اتفاق خوب در این نهاد افتاد.

ناظری، یادآور شد: در این راستا در سال جاری تعداد ۱۰۷ واحد مسکونی احداث و ۱۶۴ واحد تعمیر و مرمت شده که در این زمینه بیش از ۱۰ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان اعتبار هزینه شده است.

وی گفت: این نهاد به سه هزار و ۸۰۰ نفر دانشجو، دانش آموز و طلبه زیرپوشش خدمات فرهنگی ارائه کرده که تعدادی از آنها نخبگان تحصیلی و ورزشی هستند.

کد خبر 5725046

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha