۱۶ اسفند ۱۴۰۱، ۱۹:۵۴

معاون تحقیقات و فناوری وزیر بهداشت:

دانشگاه‌های علوم پزشکی مأموریت ویژه حل تهدیدات سلامت دارند 

دانشگاه‌های علوم پزشکی مأموریت ویژه حل تهدیدات سلامت دارند 

زنجان-معاون تحقیقات و فناوری وزیر بهداشت گفت: دانشگاه‌های علوم پزشکی مأموریت ویژه در راستای حل تهدیدات سلامت برعهده دارند. 

به گزارش خبرنگار مهر، یونس پناهی، شامگاه سه‌شنبه در جمع خبرنگاران در مورد وضعیت پژوهش در وزارت بهداشت گفت: تحقیقات در حوزه سلامت با دو هدف دنبال می‌شود که یکی مربوط به مرجعیت علمی و ورود به سرامدان علمی دنیا است.

وی با اشاره به اینکه در رویکرد دیگر، تحقیقات به ما به سمت حل مسائل و مشکلات حوزه سلامت پیش می‌رود، ابراز کرد: با برسی‌های انجام شده در حوزه سلامت مشکلاتی تحت عنوان تهدیدات سلامت وجود دارد که از جمله آن می‌توان به تغییر بار بیماری‌ها اشاره کرد.

معاون تحقیقات و فناوری وزیر بهداشت ادامه داد: بررسی نشان می‌دهد که مدل بار بیماری‌ها در طول دهه ۱۹۹۹ تا ۲۰۱۹ عوض شده و در آخرین مدل بیماری قلبی، مغز و اعصاب، سرطان‌ها، تصادفات و بیماری تنفسی معضل ما هستند.

وی با اشاره به اینکه تحقیقات را به سمت مسئله‌محوری برده‌ایم، بیان کرد: همه مراکز تحقیقاتی را تخصصی کردیم و به دانشگاه‌های علوم پزشکی مأموریت ویژه دادیم و مأموریت‌ها باید در راستای حل مشکل و تهدیدات حوزه سلامت باشد.

پناهی خاطرنشان کرد: متاسفانه در کشور ما بیماری‌های غیرواگیر به لحاظ تغییر سبک زندگی گسترش یافته و چاقی و پرفشاری خون باعث شده بیماری‌های غیرواگیر در دنیا و ایران به معضل جدی تبدیل شود.

کد خبر 5728060

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha