۱۹ اسفند ۱۴۰۱، ۱۱:۲۰

وزیر تعاون:

بندر امیرآباد زمینه ساز رشد اقتصادی مازندران است

بندر امیرآباد زمینه ساز رشد اقتصادی مازندران است

بهشهر- وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی بهره مندی از ظرفیت های بندر امیرآباد را زمینه ساز رشد اقتصادی و توسعه ای مازندران دانست.

به گزارش خبرنگار مهر، سید صولت مرتضوی پیش ازظهر جمعه در بازدید از ظرفیت‌های تولیدی و اقتصادی و لجستیک بندر امیرآباد، این بندر را ظرفیتی مناسب برای توسعه دانست و گفت: نگاه دولت، نگاه توسعه‌ای است و ما بر این باور هستیم که اگر از ظرفیت‌های استان مازندران در بخش‌های مختلف درست استفاده شود، بستر توسعه همه جانبه ایجاد می‌شود.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: بهره مندی از ظرفیت‌های مختلف بندرامیرآباد و تخلیه و بارگیری کالاها در مجموعه اقتصادی بندرامیرآباد می‌تواند زمینه ساز رشد اقتصادی و توسعه‌ای مازندران باشد.

به گزارش مهر، بندر امیرآباد در شرق مازندران با دارا بودن ظرفیتی مهم در صادرات و واردات کالا، کارخانجات متعدد کاغذ، فولاد، گچ و سیلوی نگهداری غلات و.. قطب توسعه اقتصادی مازندران است.

ترانزیت و صادرات کالا در بندرامیرآباد به عنوان بندر نسل سوم، این بندر را به عنوان بزرگترین قطب اقتصادی شمال کشور مطرح کرده و چشم انداز روشنی در راستای توسعه تجارت، حمل و نقل دریایی و نیز اشتغال زایی در سطح ملی و منطقه‌ای متصور است.

اتصال به شبکه ریلی کشور، بهره‌مندی از ۱۵ پست اسکله با ظرفیت ۷.۵ میلیون تن و بهره مندی از ظرفیت اتصال کریدور ترانزیت بین المللی شمال به جنوب از ویژگی‌های شاخص بندر امیرآباد است که این بندر را منحصر به فرد کرده است.

کد خبر 5729491

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • Kh IR ۱۴:۵۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۹
      0 0
      بیکاری جوانان بهشهر بی داد میکنه،بندر برای مسؤلان ثروت آورد جوانان این منطقه فقر آورد