۲۳ اسفند ۱۴۰۱، ۱۷:۱۴

سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمانشاه:

کاهش جمعیت در کشور یک خطر جدی است

کاهش جمعیت در کشور یک خطر جدی است

کرمانشاه- سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمانشاه با بیان اینکه موضوع جوانی جمعیت پیگیری تمام مسئولان را نیاز دارد، گفت: کاهش جمعیت در کشور یک خطر جدی است.

به گزارش خبرنگار مهر، علی شعبانی بعد از ظهر سه شنبه در شورای راهبردی جمعیت استان کرمانشاه که در سالن جلسات شهید سلیمانی استانداری کرمانشاه تشکیل شد، اظهار کرد: جبهه سازی در حوزه جمعیت به معنای حضور تمام حوزه‌های تخصصی و هویت‌ها و گرایش‌ها با انجام مأموریت‌های تخصصی برای رسیدن به هدفی واحد است.

وی با بیان اینکه در حوزه مشارکت در جبهه جمعیت ضعف دیده می‌شود، افزود: حداقل باید سی سال دیگر کار کنیم تا به آنچه که قبل از سیاست‌های کنترل جمعیتی بوده‌ایم بازگردیم و مسأله افزایش جمعیت چند بعدی است و فرهنگ و اجتماع و اقتصاد در آن دخیل هستند.

شعبانی با بیان اینکه در محصولات فرهنگی و تبلیغاتی هم در مسیر سیاست‌های افزایش جمعیت و فرزندآوری حرکت نمی‌کنیم، تصریح کرد: تا وقتی مدیران به این نتیجه نرسند که بحران جمعیتی داریم دنبال اجرای سیاست‌ها نخواهند بود.

سرپرست معاونت سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری کرمانشاه با اشاره به زمان بر بودن برنامه‌ها و نتیجه بخشی اقدامات در حوزه جمعیت، گفت: مشکل فرهنگی، نبود نظم در بین جوانان و عدم اعتقاد به فرزندآوری است و این فضای فرهنگی و اقتصادی باید اصلاح شود.

وی ادامه داد: تمام حوزه‌ها را باید در موضوع دلایل کاهش جمعیت لحاظ کنیم و نبود جمعیت یعنی از دست رفتن نیروی کار و توان و نشاط و باید همه بپذیریم که خطر اصلی کشور ما در حوزه جمعیت است و باید ظرفیت جوان جمعیت کشور را تقویت کنیم و آیندگان حتماً یقه ما را در قبال کاهش جمعیت خواهند گرفت.

کد خبر 5733363

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • ناشناس IR ۱۷:۲۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۳
      0 0
      کاهش رفاه عمومی و تورم در کشور هم یک خطر بزرگ است