۲۴ اسفند ۱۴۰۱، ۲۲:۲۷

در آستانه ماه ضیافت الهی؛

آئین استقبال از ماه مبارک رمضان در اردبیل برگزار شد

آئین استقبال از ماه مبارک رمضان در اردبیل برگزار شد

اردبیل- در آستانه ماه ضیافت الهی آئین استقبال از ماه مبارک رمضان با اجرای برنامه‌های متنوع برگزار شد.

به گزارش خبرنگار مهر، در این آئین که شامگاه چهارشنبه در مهدیه اردبیل برگزار شد، در کنار برگزاری برنامه‌ها و مسابقات قرآنی از چهره‌های قرآنی فعال در اردبیل تجلیل شد.

در این آئین در کنار رونمایی از سامانه «احسان نان» با همراهی اتحادیه نانوایان و خیرین اردبیل از خیرین و فعالان و چهره‌های برجسته قرآنی در محلات مختلف و همچنین شکوفه‌های در آستانه روزه داری اعم از نوجوانان دختر و پسر که امسال موفق به روزه داری شده و پای سفره رحمت الهی می‌نشینند تجلیل شده و هدایایی به آنها اهدا شد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل در این آئین با بیان فضائل و شایستگی‌های ماه میهمانی الهی اظهار کرد: ماه رمضان برای همه مؤمنان غنیمتی ارزنده است تا اندوخته یک سال خود را در این ماه برداشته و از فضائل آن بیشتر بهره بگیرند.

حجت الاسلام قاسم جعفرزاده به تقارن بهار طبیعت و بهار قرآن اشاره و خاطرنشان کرد: در این ایام پرخیروبرکت در کنار برپایی مجالس و محافل قرآنی سعی خواهد شد تا سفره‌های احسان و افطاری‌های ساده توسعه و ترویج یابد.

وی از برگزاری نمایشگاه قرآن خطی همزمان با ماه ضیافت الهی خبر داد و گفت: از شهروندان اردبیلی درخواست می‌کنیم تا در صورت داشتن قرآن خطی آن را امانت تحویل مجموعه‌های فرهنگی استان دهند تا در این نمایشگاه در معرض دید عموم قرار گیرد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل بیان کرد: مؤمنان باید در نهایت درجه از سفره احسان و فضیلت الهی در این ماه بهره گرفته و تلاش کنند تا رذیلت‌ها و ناپاکی‌ها را از خود دور کرده و به جای آن در کنار سفره رحمت الهی قلب‌ها را به هم نزدیک کنند.

جعفرزاده افزود: در ماه مبارک رمضان به ویژه شب‌های این ایام در تفکر و تدبر کتاب آسمانی استفاده کرده و با تمسک به قرآن و احادیث معنوی از ساعت‌ها و فرصت‌های این ماه بهترین بهره را برد.

کد خبر 5734561

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha