۲۵ اسفند ۱۴۰۱، ۸:۴۹

در سال جاری انجام شد؛

اشتغال بیش از ۲۶ هزار نفر در استان قزوین

اشتغال بیش از ۲۶ هزار نفر در استان قزوین

قزوین- مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قزوین با بیان اینکه تمام تعهد اشتغال استان انجام شده است، گفت: برای بیش از ۲۶ هزار نفر از ابتدای سال تا به امروز اشتغال ایجاد شده است.

عین الله کشاورز ترک در گفت و گو با خبرنگار مهر، با اشاره به نرخ بیکاری در استان قزوین اظهار کرد: نرخ بیکاری در استان در فصل پایانی سال به ۵.۸ رسیده است و به لحاظ عملکردی ما در رتبه دوم کشوری قرار داریم.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قزوین ادامه داد: تعهد اشتغال ما در سال ۱۴۰۱ عددی قریب به ۲۶ هزار نفر بوده است که تاکنون ۱۰۴ درصد میزان تعهد ما محقق شده است.

وی گفت: برای سال آینده تسهیلات خوبی در زمینه مشاغل خانگی، وام‌های روستایی، تبصره ۱۶ و تبصره ۱۸ در نظر گرفته شده و عددهایی که برای سال ۱۴۰۲ در نظر گرفته شده‌اند ارقام مناسبی هستند تا شاهد تسهیل اشتغال مخصوصاً در حوزه بانوان در استان قزوین باشیم.

این مسئول تبیین کرد: در خصوص تسهیلات تبصره ۱۶ در استان قزوین باید گفت در جز ۱ آن عملکرد و پیشرفت خوبی داشته‌ایم و در جز ۲ برای جذب ۱۴۸۰ میلیارد تسهیلات بانکی ۲۷۰۰ طرح به ۱۸ بانک ارائه شده از و تاکنون مبالغی نیز پرداخت شده و تا پایان سال این اعداد رشد هم خواهند داشت.

وی با اشاره به این موضوع که در حوزه کارآفرینی تعاونی‌های بزرگ مقیاس می‌توانند تأثیر گذار باشند عنوان کرد: در سال آینده بزرگترین برنامه ما برای کارآفرینی فعال کردن تعاونی‌های بزرگ مقیاس به واسطه تعداد بالای اعضای آنها است.

این مسئول خاطرنشان کرد: ایجاد اشتغال برای معلولین، رشد گردشگری به واسطه ساخت هتل آپارتمان، توسعه کشت گلخانه‌ای و توسعه وقف در قالب شرکت‌های تعاونی سهامی عام از جمله برنامه‌های ما برای سال آینده است.

کد خبر 5734650

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha