۲۹ اسفند ۱۴۰۱، ۱۰:۴۵

از اواخر وقت امروز؛

سامانه بارشی وارد استان بوشهر می‌شود/ پیش بینی بارش باران و تگرگ

سامانه بارشی وارد استان بوشهر می‌شود/ پیش بینی بارش باران و تگرگ

بوشهر- مدیرکل هواشناسی استان بوشهر از نفوذ تدریجی سامانه بارشی به استان از اواخر وقت امروز خبر داد و گفت: بارش باران و تگرگ در استان پیش‌بینی می‌شود.

فرج‌الله شکوهی‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: بررسی نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد از اواخر وقت امروز شاهد نفوذ تدریجی سامانه بارشی بر روی دریا و تداوم فعالیت آن طی روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه در سطح استان و روی دریا خواهیم بود.

وی ادامه داد: بر این اساس در برخی از ساعات با افزایش پوشش ابر، وقوع بارش‌های پراکنده باران گاهی رگبار پراکنده باران همراه با رعد و برق و وزش تندباد و در مناطق مستعد با احتمال ریزش تگرگ پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل هواشناسی استان بوشهر اضافه کرد: طی این مدت سواحل و فراساحل استان متلاطم خواهد بود و با وزش بادهای شمالی طی روز پنج‌شنبه، دریا در سواحل و فراساحل مرکزی و جنوبی مواج و متلاطم پیش بینی می‌شود.

وی ادامه داد: برای ساعات آینده آسمان استان بوشهر صاف تا قسمتی ابری همراه با غبار محلی، از اواخر وقت به تدریج افزایش ابر و وزش باد و فردا به صورت پراکنده بارش باران، گاهی رگبار باران، رعدوبرق و وزش تندباد پیش‌بینی می‌شود.

شکوهی‌پور افزود: جهت وزش باد متغیر، امروز با سرعت هشت تا ۲۸ کیلومتر در ساعت و از امشب به تدریج جنوب غربی تا شمال غربی با سرعت ۱۲ تا ۳۸ و فردا در برخی ساعت ۱۶ تا ۴۴ گاهی بیش از ۵۰ کیلومتر در ساعت خواهد بود.

وی بیان کرد: طی این مدت ارتفاع موج دریا نیز ۳۰ تا ۹۰ گاهی ۱۲۰ سانتی‌متر از امشب به تدریج ۶۰ تا ۱۲۰ و فردا طی ساعاتی ۹۰ تا ۱۸۰ گاهی ۲۴۰ سانتیمتر خواهد بود.

خبرگزاری مهر را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید

کد خبر 5737385

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha