۵ فروردین ۱۴۰۲، ۱۲:۱۰

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی:

مجالس تلاوت قرآن با ترجمه و تفسیر آیات و انتقال مفاهیم همراه باشد

مجالس تلاوت قرآن با ترجمه و تفسیر آیات و انتقال مفاهیم همراه باشد

اراک- نماینده ولی فقیه در مرکزی و امام جمعه اراک گفت: مجالس تلاوت قرآن با ترجمه و تفسیر آیات و انتقال مفاهیم همراه باشد.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی صبح شنبه در درس تفسیر قرآن با اشاره به سوره مبارک مطففین اظهار داشت: بخش اول این سوره ظاهراً در مدینه نازل شد وقتی وجود مبارک حضرت از مکه به مدینه مهاجرت کردند به یک سلسله کسبه کم‌فروش برخورد کردند، اینها کالاها را با پیمانه می‌خریدند وقتی هم که می‌خواستند به مشتریان شهر بفروشند، گاهی با پیمانه گاهی با وزن می‌فروختند، پیمانه‌های بزرگ در آن کم و زیاد خیلی محسوس نبود، اما پیمانه‌های کوچک یا ترازوهای کوچک کاملاً کم و زیادش محسوس است. اینها کم‌فروشی‌شان از اینجا شروع می‌شد که پُر خریدن و کم‌فروختن بود.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی افزود: وَیْل یا جمله مبتدا است یا جمله خبری است یا در حقیقت نفرینی است که ذات اقدس الهی می‌کند، نفرین الهی یعنی حکم و فرمان الهی به اینکه این عذاب برای کم‌فروشان است.

وی ادامه داد: مطفّفین را آیات بعدی تفسیر می‌کند، وقتی از این تولیدکننده‌ها بخواهند بخرند با پیمانه‌های بزرگ می‌خرند وقتی می‌خواهند به خریدارها بفروشند با پیمانه‌های کوچک یا با ترازو می‌فروشند که زیاد نباشد.

دری نجف آبادی تأکید کرد: یکی از ضرورت‌های مهم امروز در جامعه حاکم شدن فرهنگ قرآن و اهل بیت (ع) در کشور است و آمیخته شدن مجالس تلاوت قرآن با ترجمه و تفسیر آیات برای انتقال مفاهیم و مضامین قرآنی به مستعمین و اثرگذاری بر آنها یک امر ضروری است.

شایان ذکر است جلسات تفسیر آیت الله دری نجف آبادی در ماه مبارک رمضان هر روز رأس ساعت ۱۰ صبح در محل دفتر نماینده ولی فقیه واقع در خیابان محسنی دایر است.

کد خبر 5740140

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha