۱۹ فروردین ۱۴۰۲، ۱۳:۳۸

رئیس اداره انجمن اولیا و مربیان البرز خبر داد؛

برگزاری ۳۵۰ دوره آموزشی ویژه والدین در مدارس البرز

برگزاری ۳۵۰ دوره آموزشی ویژه والدین در مدارس البرز

کرج- رئیس اداره انجمن اولیا و مربیان آموزش و پرورش استان البرز گفت: ۳۵۰ دوره آموزشی ویژه والدین در ۵۳۶ مدرسه استان برگزار شد.

اسماعیل یاری شیرمرد در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: ۳۵۰ دوره آموزشی ویژه والدین در ۵۳۶ مدرسه استان برگزار شد.

وی بیان کرد: این دوره‌های آموزشی با هدف توانمند سازی اولیا با نگاه تربیتی و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی از مهر ماه تا اسفند ماه سال گذشته به اجرا درآمد زیرا خانواده در آموزش و تربیت فرزندان نقش مهم و مؤثری بر عهده دارد.

رئیس اداره انجمن اولیا و مربیان آموزش و پرورش استان البرز بیان کرد: در جامعه امروز، مدرسه رسالت تربیت کودکان و نوجوانان را در چارچوب هدف‌ها و برنامه‌های مشخص تربیت عمومی عهده دار است،

وی خاطرنشان کرد: بسیار هستند پدر و مادرهایی که به اتکای تعلیم و تربیت رسمی و مدرسه‌ای مبنی بر اینکه مسئله تعلیم و تربیت اصولاً به مدرسه محول شده است از کنار مهمترین نیازهای رشدی فرزندان خویش بی توجه می‌گذرند و در امر تربیت فرزندان خود عملاً نقش مؤثری را به دوش نمی‌گیرند.

یاری شیرمرد با اشاره به نقش مهم ارتباط بین خانه و مدرسه در رشد تربیتی و تحصیلی دانش آموزان افزود: به همین دلیل آموزش خانواده با هدف ایجاد پل ارتباطی مستمر بین خانه و مدرسه در راستای تعامل مؤثر و مفید تر اولیا با سیستم تعلیم و تربیت فرزندان در دستور کار ی- اجرایی مدارس کشور قرار گرفته است.

وی یادآور شد: مدرسان مجری آموزش خانواده در این استان فرایند مسیر رشد و ویژگی‌های جسمی، روانی کودکان و نوجوانان را در هر دوره تحصیلی برای اولیا مطرح می‌کنند.

وی ادامه داد: مدرسان آموزش خانواده از طریق فرآیند حل مساله و همچنین کاربردی نمودن مطالب آموزشی در تعلیم و تربیت فرزندان به یاری والدین شتافته و خلأ اطلاعاتی در زمینه مباحث تعلیم و تربیت که در محیط خانه و مدرسه ایجاد شده را با ارائه راهکارهای مناسب پر می‌کنند.

رئیس اداره انجمن اولیا و مربیان آموزش و پرورش استان البرز از مسئولیت پذیری، مسئولیت والدین و تعامل با فرزندان، فرزند پروری، تربیت دینی و سلامت روانی و مهارت‌های زندگی به عنوان مهمترین دوره‌های آموزشی ویژه والدین در مدارس البرز یاد کرد.

یاری شیر مرد عنوان کرد: ایجاد تقویت و تحکیم روابط صمیمی بین اولیا و مربیان از یک طرف و فرزندان از سوی دیگر و آگاه ساختن والدین و مربیان نسبت به معارف اسلامی در راستای تربیت فرزندانی دین مدار و دین باور از دیگر کارکردهای آموزش خانواده در مدارس را تشکیل می‌دهد.

وی تاکید کرد: والدین در آموزش خانواده می‌آموزند که فرزند خود را بی قید و شرط دوست داشته باشند، در برآورده کردن نیازهای فرزندان رابطه‌ای آمیخته با احترام، مسئولیت و حمایت اثر بخش داشته و به طور عمیقی در حیطه‌های رشد و توسعه فرزندانشان تأثیر بگذارند.

کد خبر 5749510

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha