۲۰ فروردین ۱۴۰۲، ۸:۴۴

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان خبر داد؛

بهره‌مندی زائران از طرح آرامش بهاری امامزادگان آذربایجان شرقی

بهره‌مندی زائران از طرح آرامش بهاری امامزادگان آذربایجان شرقی

تبریز-معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه آذربایجان‌شرقی گفت: ۲۲۰ هزار زائر در ایام نوروز امسال از طرح «آرامش بهاری» در امامزادگان و بقاع متبرکه استان بهره مند شدند.

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام وحدت مشهوری، در گفت و گو با خبرنگاران، افزود: آرامش بهاری از طرح ویژه‌های سازمان اوقاف در آغاز هر سال شمسی است که برنامه‌های آن از اواخر اسفند سال گذشته آغاز شد و تا ۱۳ فروردین امسال ادامه یافت.

وی هدف از برگزاری این طرح در امامزادگان و بقاع متبرکه استان را خدمت رسانی فرهنگی و اجتماعی به مسافران و زائران اعلام و اظهار کرد: در این راستا برنامه‌های طرح آرامش بهاری امسال در ۴۲ بقعه متبرکه استان برگزار شد.

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه آذربایجان‌شرقی با اشاره به برگزاری جشن لحظه تحویل سال نو در امامزادگان استان، گفت: این جشن همراه با مراسم دعاخوانی و سایر برنامه‌های شاد و مفرح همزمان با لحظه تحویل سال در ۲۰ بقعه متبرکه استان برگزار شد و هفت هزار زائر نیز در این جشن شرکت کردند.

حجت الاسلام مشهوری با اشاره به بهره مندی از ظرفیت مبلغان بومی و اعزامی برای برگزاری برنامه‌های فرهنگی در بقاع متبرکه استان، ادامه داد: ۱۰ نفر از مبلغان متخصص اعزامی از قم و ۴۰ نفر از مبلغان بومی در زمینه مشاوره، کارگاه کودک، سخنرانی و پاسخ به شبهات مسافران و زائران ارائه خدمت کردند.

وی یادآور شد: یکی از مباحث مهم طرح آرامش بهاری در ایام تعطیلات نوروزی، اسکان زائران و مسافران بود که در این راستا حدود ۱۰ هزار زائر و مسافر در ۴۰۰ زائرسرا و مهمانسرای امامزادگان استان اسکان یافتند.

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه آذربایجان‌شرقی با اشاره به برپایی نماز جماعت در امامزادگان استان در ایام تعطیلات نوروزی، گفت: برپایی خیمه‌های معرفت از برنامه‌های اساسی طرح آرامش بهاری است که در این راستا انواع غرفه‌ها از جمله غرفه‌های کار با کودک، مشاوره، نقاشی و چند رسانه‌ای در پنج امامزاده شاخص استان برپا شد.

حجت الاسلام مشهوری، افزود: با توجه به تقارن بهار قرآن با بهار طبیعت در سال جاری، طرح ضیافت الهی نیز در امامزادگان استان در حال برگزاری است.

وی اظهار کرد: برنامه‌های جزءخوانی قرآن کریم، تفسیر قرآن کریم، محافل انس با قرآن کریم، جشن ولادت امام حسن مجتبی (ع)، برگزاری افطاری ساده بر اساس تاکید رهبر معظم انقلاب، سخنرانی‌های اخلاقی و معرفتی و مراسم مناجات خوانی از جمله برنامه‌های طرح ضیافت الهی در فصل تقارن بهار قرآن با بهار طبیعت است.

کد خبر 5749830

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha