۲۳ فروردین ۱۴۰۲، ۱۸:۰۰

رئیس کل دادگستری البرز خبر داد؛

کمبود نیرو انسانی عامل طولانی شدن رسیدگی قضایی در البرز

کمبود نیرو انسانی عامل طولانی شدن رسیدگی قضایی در البرز

کرج- رئیس کل دادگستری البرز گفت: کمبود منابع انسانی دلیل اصلی طولانی شدن روند رسیدگی قضایی به پرونده‌ها است.

به گزارش خبرگزاری مهر، حسین فاضلی هریکندی در گفت و گوی ویژه خبری شبکه البرز اظهار کرد: دلیل طولانی شدن رسیدگی به برخی پرونده‌ها، کارشناسی و تحقیقات است اما از آنجا که استان البرز، آخرین استان کشور محسوب می‌شود دارای کمبودهایی از نظر منابع انسانی است و دلیل عمده طولانی شدن دادرسی‌ها، به این مورد مربوط می‌شود.

وی بیان کرد: از نظر تعداد کارمند در جایگاه ۳۰ کشور و از نظر تعداد قضات در جایگاه ۲۶ قرار داریم که حاکی از کمبود منابع انسانی در البرز است.

رئیس کل دادگستری البرز تصریح کرد: در نیمه اول امسال ۴۰ قاضی و ۱۴۰ کارمند در سطح دادگستری‌های استان جذب خواهند شد.

وی در خصوص مسئله حجاب و عفاف، افزود: رعایت حجاب یک الزام قانونی و واجب شرعی است اما در عین حال یک موضوع فرهنگی محسوب می‌شود و باید به‌طور فرهنگی و به عنوان موضوعی اولویت‌دار با آن مواجه شد.

کد خبر 5753320

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • ناشناس IR ۱۹:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۳
      0 0
      باسلام هرکس مخالف عقیده کار مافیای ثروت و قدرت یک پرونده برایش درست می کنید تا او را از میدان بدر کنید تا منافع مافیای قدرت و ثروت از بین نرود تعداد چنده پرونده کار زیاد و عملکرد ضعیف ونیروی انسانی زیاد می خواهد
    • اشنا IR ۰۳:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۴
      0 0
      یکی ازمهمترین مورداطاله دادرسی مربوط به گزارش کارشناسان می شودبسیارکم کارشناسی پیدامی کنیدکه اهل رشوه نباشدوگزارش سازی نکندفسادبین کارشناسان غوغا می کندوسه نفره شدن وپنج نفره شدن وغیره دردی جزاطاله بیشترپرونده،دوانمی کندقبلا"هم پیشنهادداده ام کارشناسی بایدبه موسسه حقوقی سپرده شودنه به شخص وخطای موسس