۲۷ فروردین ۱۴۰۲، ۱۶:۲۲

کارشناس هواشناسی خراسان رضوی:

رگبار پراکنده باران در برخی مناطق خراسان رضوی پیش‌بینی می‌شود

رگبار پراکنده باران در برخی مناطق خراسان رضوی پیش‌بینی می‌شود

مشهد ـ کارشناس هواشناسی خراسان رضوی گفت: از فردا برای جنوب خراسان رضوی و دامنه‌های هزارمسجد رگبار پراکنده باران با احتمال وقوع رعدوبرق و تگرگ پیش ‎بینی می‌شود.

آیدا فاروقی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: بر اساس تحلیل نقشه‌های آینده‌‎نگری و تصاویر ماهواره، به تناوب تا اواسط هفته وزش باد به نسبت شدید تا شدید همراه با گردوخاک و مناطق مستعد کاهش کیفیت هوا و میدان دید ادامه خواهد داشت.

کارشناس هواشناسی خراسان رضوی بیان کرد: از امروز بعدازظهر مجدداً بر میزان ابرناکی افزوده شده که فردا بخصوص برای جنوب استان و دامنه‌های هزارمسجد رگبار پراکنده باران با احتمال رعدوبرق و احتمال رخداد تگرگ پیش‎بینی می‌شود.

وی ادامه داد: ضمن اینکه در مناطق کوهستانی سردسیر تشکیل مه دور از انتظار نیست. روند کاهش دمای هوا و ماندگاری هوای سرد شبانه تا چهارشنبه صبح ادامه خواهد داشت.

فاروقی وضعیت جوی و کیفیت هوای شهرستان مشهد مقدس طی فردا را نیمه ابری تا ابری با مه صبحگاهی گاهی وزش باد به نسبت شدید و گردوخاک احتمال بارش پراکنده شب کاهش ابر پیش بینی کرد.

کارشناس هواشناسی خراسان رضوی افزود: طی ۲۴ ساعت گذشته قوچان با کمینه دمای ۱- درجه سلسیوس سردترین و تایباد با بیشینه دمای ۳۱ درجه سلسیوس گرم‌ترین شهرهای استان خراسان رضوی بوده‌اند. طی این مدت کمینه و بیشینه دمای هوای شهر مشهد مقدس به ترتیب ۱۱ و ۲۵ درجه سلسیوس بوده است. همچنین بیشترین سرعت وزش باد از شهرستان‌های رشتخوار ۵۷ کیلومتر بر ساعت گزارش شده است.

کد خبر 5756609

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha