۲۸ فروردین ۱۴۰۲، ۱۸:۱۰

استاندار گلستان:

خشک شدن خلیج گرگان و ایجاد ریزگردهای نمکی تاثیرات فراملی دارد

خشک شدن خلیج گرگان و ایجاد ریزگردهای نمکی تاثیرات فراملی دارد

گرگان- استاندار گلستان با اشاره بر ضرورت احیای هر چه سریع‌تر خلیج گرگان و تکمیل پروژه‌های نجات بخش این پهنه آبی، گفت: خشک شدن خلیج گرگان و ایجاد ریزگردهای نمکی تأثیرات فراملی دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، علی محمد زنگانه بعدازظهر سه شنبه در گفتگو با قائم مقام سازمان بازرسی کل کشور اظهار کرد: طبیعت‌گردی آشوراده و احیای خلیج گرگان بر اقتصاد دریا محور گلستان تأثیر مستقیم و بسزایی دارد.

استاندار گلستان افزود: موضوع احیای خلیج گرگان یک موضوع فرا استانی و حتی فرامنطقه‌ای است، با خشک شدن خلیج گرگان بخش عظیمی از ریزگردهای نمکی شرق استان مازندران و استان‌های گلستان، خراسان شمالی، خراسان رضوی، مناطق جنوبی ترکمنستان را به شدت تحت تأثیر قرار خواهد داد.

وی بیان کرد: متأسفانه خلیج گرگان به دلیل عدم لایروبی‌های کانال‌های منتهی به خلیج به شدت دچار خشکی شده بود که در دولت سیزدهم با ورود دولت در حال حاضر با آغاز لایروبی کانال آشور وضعیت رو به بهبودی است.

زنگانه اضافه کرد: ترک فعل‌ها در گذشته به شدت به خلیج آسیب زده و افرادی که در این زمینه مسئولیت داشتند باید در این راستا پاسخگو باشند.

استاندار گلستان گفت: یکی دیگر از دلایل خشک شدن خلیج گرگان عدم اختصاص حق آبه خلیج از طریق نکارود بوده که انتظار می‌رود این موضوع با جدیت پیگیری کرد.

وی تصریح کرد: متأسفانه ۸۰ درصد آب شیرین مازاد بین حوزه‌ای در استان مازندران بدون بهره‌برداری مناسب به دریا ریخته و شور می‌شود و انتظار داریم همزمان با اقدامات لایروبی، این میزان آب نیز به خلیج منتقل تا در رفع خشکی خلیج مؤثر باشد.

زنگانه گفت: تمام اقدامات ما در خلیج گرگان و جزیره آشوراده بر اساس قانون و بر مبنای مجوزها و دستورات تأیید شده است.

کد خبر 5757613

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha