۳۱ فروردین ۱۴۰۲، ۱۴:۵۵

استاندار سیستان و بلوچستان مطرح کرد؛

استعدادهای بالقوه سیستان و بلوچستان در پرورش دام

استعدادهای بالقوه سیستان و بلوچستان در پرورش دام

زاهدان- استاندار سیستان و بلوچستان، گفت: این خطه پهناور به عنوان هاب دام کشور استعدادهای بالقوه ای در پرورش دام دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد کرمی پیش از ظهر پنج شنبه در جریان بازدید از کشتارگاه‌های زاهدان، افزود: سرمایه‌گذاری در توسعه دام و دامپروری، زمانی به نتایج مطلوب می‌رسد که با بهره گیری از نوآوری، تکمیل زنجیره تولید، برای صادرات برنامه‌ای مدون داشته باشیم.

وی تصریح کرد: برای تحول در تکمیل زنجیره ارزش تولید در جامعه، راه اندازی تعاونی‌های دانش بنیان نقش بسیار مؤثری در این خصوص دارد.

کرمی در ادامه خواستار تعامل بیشتر مسئولان در تحقق اهداف توسعه‌ای و رفع موانع و مشکلات سرمایه‌گذاران شد تا سیستان و بلوچستان به یک صادر کننده مقتدر در منطقه تبدیل شود.

برای واردات دام هیچ‌گونه محدودیتی نداریم

رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان نیز در این بازدیدها با قدردانی از توجه خاص استاندار به بخش کشاورزی، اظهار کرد: برای واردات دام هیچ‌گونه محدودیتی در استان نداریم.

سیدمحمدرضا سید حسینی با اشاره به کاهش تعرفه واردات شتر، تصریح کرد: مجموعه بخش کشاورزی، همواره برای توسعه دامپروری، اشتغال زایی و ایجاد درآمد و ارتقای ارزش افزوده تولیدات، در کنار بهره برداران بوده و خواهد بود.

وی افزود: در حال حاضر سیستان و بلوچستان دارای ۱۰ واحد صنعتی کشتار دام هست که روزانه ظرفیت کشتار هزار و ۸۰۰ رأس دام سنگین و سه هزار و ۵۰۰ رأس دام سبک را داراست.

کد خبر 5760092

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha