۵ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۵:۴۵

نماینده مردم شیراز در زرقان در مجلس خبر داد؛

روش جدید تامین مالی طرح های اقتصادی با استفاده از بورس

روش جدید تامین مالی طرح های اقتصادی با استفاده از بورس

شیراز- نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی گفت: طرح «تأمین مالی پروژه‌ها و زیر ساخت ها» طرحی است که به بخش خصوصی اجازه استفاده از منابع مالی بازار بورس را می دهد.

به گزارش خبرنگار مهر، جعفر قادری پیش از ظهر سه شنبه در همایش «مهار تورم رشد تولید» بیان کرد: با توجه به تصویب لایحه‌ای مبنی بر تسهیل صدور مجوزهای کسب کار در تلاش هستیم نسبت به توسعه کسب و کار در کشور اقدام کنیم.

وی ادامه داد: دفاع مقام معظم رهبری در خصوص خصوصی سازی نشان از اهتمام دولت در افزایش ایجاد اشتغال در بنگاه‌های اقتصادی دارد.

قادری تاکید کرد: مجلس در تلاش است تا شرایطی فراهم کند که بخش خصوصی بتواند از سرمایه‌های بازار بورس در تولید استفاده کنند البته با اصلاح ساختارها می‌توان زمینه توسعه را اشتغال فراهم کرد از این رو طرح تأمین مالی پروژه‌ها و زیرساخت‌ها در دستور کار مجلس قرار گرفته است.

این نماینده مجلس در ادامه متذکر شد: موضوع اصلی که در برنامه هفتم توسعه مدنظر بوده موضوع تسریع اشتغالزایی در بنگاه‌های اقتصادی خرد است و تلاش شده تا در تدوین این سند این موضوع مدنظر باشد.

قادری افزود: اصلاح قانون اتاق بازرگانی در دستور کار مجلس است و لایحه این طرح از کمیسیون اقتصادی مجلس خارج شده و منتظر ورود به صحن علنی مجلس است.

وی یادآور شد: سامانه‌هایی برای صدور مجوزهای واحد صنفی باید وجود در کشور فعال باشند اما این سامانه‌ها باید تحت نظارت اتحادیه‌های صنفی بوده تا زمینه توسعه اشتغال توسط بنگاه‌های اقتصادی فراهم شود.

کد خبر 5762968

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha