۸ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۳:۲۸

مدیرکل تعاون البرز:

کارگران ستون فقرات تولید و رونق اقتصادی هستند

کارگران ستون فقرات تولید و رونق اقتصادی هستند

کرج- مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان البرز با بیان اینکه کارگران در عرصه تولید همواره نقش آفرین بوده اند، گفت: این قشر ستون فقرات تولید و رونق اقتصادی هستند.

به گزارش خبرنگار مهر، عبدالله دارایی ظهر جمعه در سخنان پیش از خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه کرج، با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای کارگری، بر نقش بی‌بدیل کارگران در رونق اقتصاد و شکوفایی تولید در کشور تاکید و ضمن ارج نهادن به مقام شامخ کارگران اظهار کرد: کارگران ستون فقرات تولید و رونق اقتصادی هستند و در عرصه تولید همواره نقش آفرین بوده‌اند و چه زیبا رهبر معظم انقلاب فرمودند، اگر یک کشور مایل است که اقتصاد پیشرفته‌ای داشته باشد، اقتصاد مستقلّی داشته باشد، رونق اقتصادی به‌معنای واقعی داشته باشد، باید به قشر کارگر اهمیت بدهد؛ چون کارگر، ستون فقرات اقتصاد تولیدی و کاری در کشور است.

وی بیان کرد: هفته کارگر بهانه‌ای است برای پاسداشت تلاش‌ها و زحمات کارگران و عزیزانی که در راه ساختن ایرانی آباد و آزاد سر از پا نمی‌شناسند. کارگران عزیز به عنوان شریف‌ترین قشر کشور و عنصر اصلی تولید و خودکفایی اقتصادی، دارای جایگاه ارزشمند و رفیعی در نظام جمهوری اسلامی هستند.

کارگران در روزهای سخت دفاع از کیان انقلاب اسلامی حضور داشتند

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان البرز تصریح کرد: این قشر پرتلاش در طول سال‌های متمادی پس از پیروزی انقلاب اسلامی همواره در خط مقدم عرصه تولید نقش آفرین بوده و در روزهای سخت دفاع از کیان انقلاب اسلامی در عرصه دفاع مقدس پرچمدار شایسته ای برای تحقق آرمان‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی بوده‌اند.

وی ادامه داد: این قشر شبانه‌روز به تلاش، کار و تولید همت گماشته‌اند و با حضور جهادی در خط مقدم جبهه اقتصادی همواره پیشگام در حرکت چرخ توسعه و تولید کشور بوده و هستند.

دارایی خاطرنشان کرد: سال ۱۴۰۱ را در حالی پشت سر گذاشتیم که در استان البرز در عرصه‌های کار و تلاش و تولید دانش بنیان، رشد اشتغال، توسعه بخش تعاون و تأثیرات چشمگیر آن در ایجاد اشتغال و اقتصاد استان، ترویج و توسعه فعالیت‌های کارآفرینانه با رویکردهای نوین و توسعه محور و رشد شاخص‌های اجتماعی و توانمندسازی اقشار کم درآمد، تسهیلات اشتغال زا، مهارت افزایی جوانان شاهد موفقیت‌های بسیار زیادی با تلاش و همکاری دست اندرکاران، مسئولین استان و مدیران و مجموعه تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان البرز بودیم.

وی گفت: رهبر معظم انقلاب سال ۱۴۰۲ را «سال مهار تورم، رشد تولید» نامگذاری کرده‌اند و وجود مؤلفه تولید در نامگذاری سال‌ها از سوی معظم له نشانگر تاکید ایشان بر حساس‌ترین و سرنوشت‌سازترین مسائل کشور یعنی اقتصاد، تولید و اشتغال و نقشه راهی برای توسعه و خودباوری در کشور است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان البرز با بیان اینکه امسال نیز این نام گذاری گویای توجه ویژه رهبر معظم انقلاب به مقوله اقتصاد و معیشت مردم است، اظهار کرد: راهگشاترین اقدام برای حل مشکلات کشور همچنان موضوع حمایت از تولید است.

وی بیان کرد: برای رسیدن به اهدافی مانند رشد اقتصادی پایدار، ایجاد اشتغال، بهبود معیشت مردم، کاهش وابستگی و استقرار مبانی اقتصاد مقاومتی در کشور، باید از تولید حمایت شود.

دارایی تصریح کرد: دو مؤلفه مهم اشتغال و تولید، اساسی‌ترین گرانی‌گاه اقتصادی کشور هستند، در کنار سیاستگذاری ها و برنامه ریزی های مسئولان ارشد کشوری برای ایجاد بستر مناسب در جهت تحقق این فرموده مقام عظمای ولایت؛ نقش کارگران، کارفرمایان، تعاون‌گران، نخبگان و تشکلات کارگری و کارفرمایی به عنوان مجریان عملی این شعار بسیار مهم، بی بدیل و حیاتی است.

وی متذکر شد: ما نیز به عنوان مجموعه تعاون، کار و رفاه اجتماعی در استان موظف هستیم در راستای برنامه‌ها و سیاست‌های دولت مردمی سیزدهم و مأموریت‌های وزارت متبوع در تحقق شعار سال و اجرای مؤلفه‌های اصل ۴۴ قانون اساسی در راستای مردمی سازی اقتصاد با رفع مشکلات و موانع قانونی، تولید و پرورش مهارت‌های کارآفرینی، ارتقا توانمندی و تخصص و مهارت کارگران گامی مؤثر در این خصوص برداریم.

کد خبر 5765559

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha