۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۳:۳۲

استاد حوزه علمیه قم:

«مهرواره هوای نو»فرصتی برای بیان کارکردهای اجتماعی هیات مذهبی است

«مهرواره هوای نو»فرصتی برای بیان کارکردهای اجتماعی هیات مذهبی است

شیراز- استاد حوزه علمیه قم گفت: «مهرواره هوای نو» فرصتی برای رویش هیات‌های مذهبی در سراسر کشور و راهبردی برای پرداخت به کارکردهای اجتماعی هیئات مذهبی است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید حسین آقامیری صبح جمعه در نشست هیئات مذهبی کشور در شیراز بیان کرد: یکی از موضوعاتی که در کشور پیش‌تر کمتر به آن پرداخته شده بود، موضوع فعالیت‌های اجتماعی هیأت‌های مذهبی و کارکردهای اجتماعی آنان است.

وی اضافه کرد: مهرواره هوای نو موجب شده فعالیت‌های هیأت‌های مذهبی در حوزه تولید محتوا بیش از هر زمان دیگری مورد توجه باشد و می‌توان گفت که برخی از هیأت‌های گمنام در کشور توانسته‌اند با تولید محتوای مناسب هم پا با هیأت‌های برتر کشور گام بردارند.

آقامیری تاکید کرد: «مهرواره هوای نو» قرار نیست مسابقه و رقابت میان هیأت‌های مذهبی باشد بلکه این جشنواره عاملی برای شناسایی هیئات مذهبی توانمند در تولید محتوا، الگو برداری، بررسی مشکلات و انتشار محتوای تولید شده هیأت‌های مذهبی در سراسر کشور است.

به گفته او، مهرواره هوای نو دارای ۴۱ رشته بوده که از جمله این رشته‌ها می‌توان به تربیت نسل جدید و توجه به جوانان اشاره کرد البته محورهایی نظیر خانواده، سبک و سنت‌های مداحی و خدمات رسانی به مردم اشاره کرد.

آقامیری تاکید کرد: هیئات مذهبی باید فعالیت‌های اجتماعی خود را در قالب فعالیت بر بستر رسانه اطلاع رسانی کنند از اینرو با تهیه گزارش و فعالیت‌های اطلاع رسانی در قالب رسانه می‌توانند آحاد مختلف مردم را از خدمات اجتماعی خود آگاه کنند.

کد خبر 5777853

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha