۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۹:۰۹

وزیر علوم تحقیقات و فناوری:

نهال تولید علم در کشور را «دانشگاه شیراز» کاشت

نهال تولید علم در کشور را «دانشگاه شیراز» کاشت

شیراز- وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: نهال تولید علم توسط دانشگاه شیراز کاشته شده و موجب توسعه یافتگی کشور شد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد علی زلفی گل بعد از ظهر شنبه در آئین گرامیداشت روز معلم بیان کرد: فارس دارای توانایی ویژه ای در حوزه علم و فناوری است و این ظرفیت می‌تواند موجب بهبود اقتصاد فارس و توسعه یافتگی کشور شود.

وی افزود: دانشگاه شیراز اولین دانشگاه کشور بوده که دوره دکترا را تأسیس کرد و موجب شد بسیاری از نخبگان کشور برای ادامه تحصیل از کشور خارج نشوند.

زلفی گل تاکید کرد: نهال تولید علم در کشور توسط دانشگاه شیراز کاشته شد البته دانشگاه شیراز در حوزه علم، مرزها را درنوردیده و برای کشور افتخار آفرینی کرده است.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری خاطرنشان کرد: این انتظار از دانشگاه شیراز در کشور وجود دارد که بیش از هر زمان دیگری در تولید علم اقدام کرده و مرجعیت علمی در منطقه را از آن ایران کند.

به گفته این مقام مسئول خوابگاه‌های دانشگاه شیراز نیازمند بازسازی است و وزارت علوم با همکاری استانداری فارس در تلاش بوده تا نسبت به تخصیص اعتبارات نوسازی و بازسازی خوابگاه‌های دانشگاه شیراز اقدام کند.

زلفی گل خاطرنشان کرد: دانشگاه شیراز می‌تواند با استفاده از دیپلماسی علمی زمینه جذب دانشجویان خارجی در این دانشگاه را فراهم کرده و از این منبع درآمدزایی کند.

وی افزود: دانشگاه‌های کشور باید شرایط جذب دانشمندان یک درصد را فراهم کرده تا بتوان نسبت به توسعه یافتگی کشور اقدام کرد.

وزیر علوم تحقیقات و فناوری در خصوص پایه‌های تشویقی بیان کرد: تمامی اساتید دانشگاه‌ها می‌توانند با تولید علم و انتشار مقاله در عرصه‌های بین المللی تا حداکثر پنج پایه تشویقی دریافت کرده و جایگاه دانشگاهی این افراد بهبود پیدا می‌کند.

زلفی گل از اصلاح و تدوین آئین نامه «طرح پژوهانه» اساتید دانشگاه‌های کشور خبر داد.

وی ادامه داد: برخی از دانشگاه‌های کشور طرح «بورسیه صنعت» را اجرایی کرده و افرادی که در این طرح پذیرفته می‌شود می‌توانند علاوه بر تحصیل نسبت به فعالیت در صنایع نیز اقدام کنند.

کد خبر 5779071

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • زهرا IR ۱۷:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۴
      0 0
      تو را به قرآن این قدر تعریف بی خود از دانشگاه شیراز نکنید طبل تو خالی هست من هفت سال عمرم را در این دانشگاه هدر دادم از نظر علمی ضعیف مخصوصا بخش ادبیات عرب