یک منبع امنیتی عراقی فاش کرد؛

اقدامات سری آمریکایی‌ها برای ساخت پایگاه نظامی در استان نینوا

اقدامات سری آمریکایی‌ها برای ساخت پایگاه نظامی در استان نینوا

یک منبع امنیتی عراقی از تحرکات سری و غیرعلنی نظامیان آمریکایی برای ساخت یک پایگاه نظامی در استان نینوا خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المعلومه، یک منبع امنیتی عراقی فاش کرد که نظامیان اشغالگر آمریکایی به دنبال ساخت یک پایگاه نظامی در منطقه الحضر واقع در استان نینوا هستند.

وی در ادامه افزود: تحرکات نظامیان آمریکایی به صورت سری و غیر علنی برای ساخت یک پایگاه نظامی در منطقه الحضر صورت می‌گیرد. این در حالیست که به تازگی اطلاعاتی در خصوص قصد و نیت آمریکایی‌ها برای ساخت دومین پایگاه نظامی بعد از عین الاسد در استان الانبار منتشر شده است.

این منبع امنیتی تاکید کرد: ساخت این پایگاه‌های نظامی جدید، در چارچوب طرح آمریکا برای باقی ماندن در این مناطق می گنجد.

روز گذشته نیز یک منبع امنیتی عراقی اعلام کرد که نیروهای اشغالگر آمریکایی به صورت گسترده منطقه الجزیره واقع در شمال بخش حدیثه در غرب الانبار را رصد اطلاعاتی می‌کنند.

وی در ادامه افزود: این اقدامات اطلاعاتی اشغالگران آمریکایی با هدف زمینه سازی برای ساخت دومین پایگاه نظامی در الانبار بعد از پایگاه هوایی عین الاسد است.

این منبع امنیتی فاش کرد: انتخاب این منطقه برای ساخت پایگاه نظامی بر اساس وجود میادین گسترده نفت و گاز و معادن دیگر صورت گرفته است. منطقه الجزیره جزو مناطق کاملاً امن عراق بوده و از مدتها قبل شاهد هیچ عملیات تروریستی نبوده است.

این در حالیست که منابع آگاه عراقی پیشتر اعلام کرده بودند که اشغالگران آمریکایی نه تنها به فکر خروج از عراق نیستند بلکه تلاش می‌کنند با خرید زمین‌های اطراف پایگاه عین الاسد، این پایگاه را گسترش دهند.

«عقیل الطائی» کارشناس مسائل امنیتی عراق چندی قبل تاکید کرده بود که تداوم حضور نظامیان آمریکایی در این کشور با هدف حمایت از منافع واشنگتن و همچنین حمایت از تروریسم صورت می‌گیرد.

کد خبر 5789417

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha