۶ خرداد ۱۴۰۲، ۹:۴۵

مهر بررسی می کند؛

رشد اجاره بها بدون اجرای مصوبه افزایش حداکثر ۲۵ درصدی+جدول

رشد اجاره بها بدون اجرای مصوبه افزایش حداکثر ۲۵ درصدی+جدول

بررسی ها نشان می دهد که قیمت گذاری اجاره بها براساس نیاز صاحبخانه ها است و هیچ مصوبه ای مبنی بر این که قیمت ها باید حداکثر ۲۵ درصد افزایش پیدا می کرد رعایت نمی شود.

به گزارش خبرنگار مهر، بررسی‌های میدانی خبرنگار مهر از سایت‌های خرید و فروش و مشاوران املاکی‌ها نشان می‌دهد که صاحبخانه ها کمتر دیگر ملک خود را به املاکی‌ها می‌سپارند و بیشتر در سایت‌هایی مانند دیوار و شیپور سعی بر اجاره دادن ملک خود می‌کنند چرا که در این سایت‌ها قیمت‌ها توسط خود صاحبخانه ها تعیین می‌شود و چانه زنی کمتر صورت می‌گیرد.

با یکی از آگهی‌های در دیوار تماس گرفته ایم و وقتی بحث تخفیف و کم کردن اجاره بها شد صاحبخانه اعلام کرد که همین است شما بگردید و خانه‌ای که با پولتان همخوانی دارد را پیدا کنید ولی وقتی برای اجاره ملک به مشاور املاکی مراجعه کردیم و تخفیف خواستیم خود مشاور املاک با صاحبخانه صحبت کرد و هزینه‌ها را کاهش داد و این نشان می‌دهد که صاحبخانه ها به دنبال این هستند که خانه را با مبلغ مورد نظر خود اجاره دهند.

محله متراژ اجاره بها (قیمت‌ها تومان است) رهن (قیمت‌ها تومان است)
امیر بهادر ۵۰ ۳ میلیون ۳۵۰ میلیون
خانی آبادنو ۵۷ ۴ میلیون ۳۵۰ میلیون
قنات کوثر ۷۵ ۴ میلیون و ۵۰۰ هزار ۵۰۰ میلیون
سبلان ۵۰ ۵ میلیون ۳۲۰ میلیون
گلبرگ غربی ۶۱ ۱ میلیون ۵۵۰ میلیون
پونک ۸۵ ۳ میلیون ۷۰۰ میلیون
افسریه ۶۷ ۳ میلیون ۵۰۰ میلیون
شهرک ولیعصر ۵۲ ۱ میلیون و ۵۰۰ هزار ۳۰۰ میلیون
مرزداران ۵۷ ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار ۴۵۰ میلیون
خلیج فارس ۶۰ ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار ۲۲۰ میلیون
بلوار ابوذر ۵۰ ۴ میلیون و ۵۰۰ هزار ۲۰۰ میلیون
مولوی ۵۳ ۴ میلیون ۱۵۰ میلیون
فلاح ۵۲ ۱ میلیون و ۵۰۰ هزار ۲۵۰ میلیون

کد خبر 5795077

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • سلمان فراهانی راد RO ۱۱:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۶
      1 0
      سلام دولت باید در رابطه با کمک به مستاجرین مثل زمان جنگ اقدام های عملیاتی انجام بده ..یعنی شب تا صبح هم جلسه بگذارند مخصوصا تهران که نیاز به عملیات ضربتی داره.اولا مهلت ساعتی به خانه های خالی بدهند که مستاجر بگذارند ..دوما برای تهران وام ودیعه حداقل ۱میلیارد باشه با اقساط ۵میلیون ...درغیراینصورت نم
    • NP IR ۲۱:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۶
      0 0
      باید دید چرا مالکین چنین قیمتی به عنوان ودیعه پیش ملک خود و اجاره در نظر می‌گیرند. دلیل اول سودهای بانکی از پیش ودیعه در بانک ها دلیل دوم دادن پول نزولی توسط مالکین به دیگران دلیل سوم هم پرداخت بدهی های مالک به دیگران یکی از دلایلی که در شهرهای جنوبی و مالکین اهل سنت ودیعه کمه چون حرامه .
    • NP IR ۲۱:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۶
      0 0
      دولت و قانون باید سه مساله رو از قوانین کشور حذف کنه . نزول دادن پول ودیعه و اجاره مستاجر توسط مالک به دیگران که رواج پیدا کرده در ایران . دوم سپردن پول ودیعه پیش در بانک ها به عنوان دریافت سود توسط مالک
    • NP IR ۲۱:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۶
      0 0
      با سلام وقتی ملکی اجاره داده میشه و با قیمت غیر منطقی مالک دلایل شخصی برای گرفتن مبلغ پیش ودیعه و اجاره داره یا برای دریافت سود از بانکه و یا دادن نزول به دیگران و یا جهت بدهکاری به دیگران . اما راهکار مقابله و راه حل دولت قانون چیه ؟ و دولت قانون چه تصمیمی برای این اوضاع و متوقف شدن کامل داره ؟
    • رضا IR ۰۷:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۹
      0 0
      خدایا تا کی باید شرمنده خانواده وزنو بچه بود کی بدرد مردم نگاه میکنه این همه مسئول ورئیس چکار دارن جز بدتر کردن اوضاع کدوم کار به نفع ضعیفترها انجام شده مستاجر گناهش چیه که مستاجره ونمی تواند سرپناه داشته باشه دولت کارش جز بدتر کردن گرانی وتورم چیه تا کی چند سال برای چی وکی مرگ از این زندگی بهتر نی