۸ خرداد ۱۴۰۲، ۱۳:۵۸

افشاگری رسانه فرانسوی درباره لانه جاسوسی آمریکا در لبنان

افشاگری رسانه فرانسوی درباره لانه جاسوسی آمریکا در لبنان

یک پایگاه خبری فرانسوی گزارش داد که آمریکا در حال آماده سازی یک مرکز اطلاعاتی جدید در داخل سفارت خود در بیروت است که به واشنگتن اجازه می دهد کل منطقه را از نزدیک زیر نظر داشته باشد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المیادین، پایگاه خبری «اینتلیجنس آنلاین» فاش ساخت که واشنگتن مصمم است حضور و جاه طلبی‌های خود در لبنان را با ایجاد یک مرکز جمع‌آوری داده‌ها و تبدیل ساختمان دیپلماتیک خود به پایگاه منطقه‌ای جدید برای اطلاعات آمریکا، حفظ کند و حتی آن را گسترش دهد.

این رسانه فرانسوی در ادامه گزارش خود افزود: ایالات متحده در حال آماده سازی یک مرکز اطلاعاتی منطقه‌ای جدید در داخل سفارت خود در بیروت است که تبادل اطلاعات با آژانس‌های لبنانی را تسهیل می‌کند و به واشنگتن اجازه می‌دهد تا کل منطقه را از نزدیک زیر نظر داشته باشد.

در ادامه گزارش «اینتلیجنس آنلاین» آمده است: لبنان یک مکان امن و راهبردی برای استقرار عوامل اطلاعاتی حاضر در منطقه و همچنین مأموران جدید محسوب می‌شود و این افراد مستقیماً توسط آژانس‌های مستقر در واشنگتن منصوب می‌شوند.

در این گزارش تأکید شد: واشنگتن قصد دارد از مشارکت عالی خود در تبادل اطلاعات به ویژه در مورد حزب الله با واحد اطلاعات نظامی ارتش لبنان بهره مند شود.

این پایگاه خبری فرانسوی در ادامه افشاگری‌های خود مدعی شد که کمک‌های مالی آمریکا به ارتش لبنان که آخرین آن ۶۰ میلیون دلار در دسامبر گذشته بود، دسترسی نامحدود سازمان جاسوسی آمریکا (سیا) به همتای لبنانی خود را تضمین می‌کند.

سفارت آمریکا در بیروت پیش از این از طریق حساب کاربری توئیتر خود تصاویری از تسریع روند ساخت سفارتخانه جدید در منطقه عوکر در ۱۳ کیلومتری شمال بیروت منتشر کرده بود.

کد خبر 5797314

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha