۲۰ خرداد ۱۴۰۲، ۲۱:۰۲

استاندار تهران:

افزایش تعداد قطارهای خط تهران-ورامین-پیشوا ضروری است

افزایش تعداد قطارهای خط تهران-ورامین-پیشوا ضروری است

ورامین- استاندار تهران گفت: با توجه به تراکم جمعیت، افزایش تعداد قطارهای خط تهران-ورامین-پیشوا ضروری است.

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا فخاری بعد از ظهر شنبه در بازدید از خط ریلی و مسیر حرکت قطار تهران به سمت پیشوا طی سخنانی گفت: این بازدید برای بررسی وضعیت حمل و نقل ریلی به ویژه در جنوب شرق استان انجام شد تا ارزیابی کمی و کیفی از خدمات ارائه شده صورت گیرد، بستری که هم اکنون در مسیر تهران – ورامین – پیشوا فراهم شده به مراتب بهتر از مترو است چرا که در صورت راه اندازی مترو، تعداد ایستگاه‌ها به مراتب بیشتر شده و سرعت آمد و شد کاهش پیدا می‌کند.

وی اضافه کرد: اگر این بستر به درستی فراهم شود، تعداد قطارها و واگن‌ها ا فزایش یافته و سرویس به موقع قطارها و امکانات رفاهی آن به درستی تأمین خواهد شد و بسیاری از مشکلات مسافران برطرف می‌شود.

فخاری با اشاره به بازدید میدانی از مسیر حرکت قطار اظهار داشت: ارزیابی دستگاه‌های ذیربط نیز از دیگر اهداف این بازدید بود؛ ضمن اینکه از طریق ارتباط مستیم با مردم مشکلات، محدودیت‌ها، گلایه و پیشنهادات مردم نسبت به وضعیت حمل و نقل ریلی بررسی شود.

استاندار تهران با اشاره به نظرات مردم خاطرنشان کرد: مردم از ازدیاد جمعیت در خطوط، نبود سرفاصله مناسب برای پذیرش جمعیت و نقص سیستم تهویه و سرمایشی خطوط ریلی گلایه داشتند.

فخاری تاکید کرد: رفع معایب تجهیزات سرمایشی قطار ریلی در اولین فرصت باید در دستورکار شرکت رجا قرار گیرد، همچنین با توجه به تراکم جمعیت، افزایش تعداد قطارها ضروری است.

وی گفت: رفع عیوب قطارها و کشنده‌ها و تأمین مالی این اقدام نیز از دیگر نکات مورد بررسی بود، همچنین در مورد چگونگی اجرای متروی مورد تصویب در مسیر پیشوا، ورامین و تهران نیز بررسی‌های لازم به عمل آمد تا با رعایت محدودیت‌های جغرافیایی تصمیم درست و منطقی گرفته شود.

کد خبر 5806686

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha