۲۱ خرداد ۱۴۰۲، ۱۶:۵۲

رئیس سازمان امور اراضی کشور: 

سیاست دولت استفاده از روش و فناوری های نوین در کشاورزی است

سیاست دولت استفاده از روش و فناوری های نوین در کشاورزی است

شیراز-رئیس سازمان امور اراضی کشور گفت:استفاده از روش‌ و فناوری‌های نوین کشاورزی سیاستی است که دولت سیزدهم در نظر گرفته تا منجر به ایجاد سامانه مدیریت واحد زمین شود.

به گزارش خبرنگار مهر، رضا افلاطونی بعد از ظهر یکشنبه در گردهمایی رؤسای اداره آمار و اطلاعات امور اراضی سراسر کشور در شیراز بیان کرد: تمامی فعالیت‌های صورت گرفته در امور اراضی کشور مبتنی بر اطلاعات جغرافیایی بوده از این رو باید زمینه ایجاد سامانه مدیریت اراضی کشور ایجاد شود.

به گفته این مقام مسئول هوشمند سازی اقدامات و به کارگیری فناوری‌های نوین می‌تواند عاملی برای توسعه فعالیت‌های امور اراضی کشور باشد البته یکی از این اقدامات صورت گرفته در این حوزه هوشمند شدن نظارت‌ها است.

افلاطونی ادامه داد: از ۱۶۵ میلیون هکتار اراضی کشور ۸۳ درصد آنها ملی و در مالکیت وزارت جهاد کشاورزی بوده و ۱۱ درصد کشاورزی و دارای مالکیت خصوصی است لازم به ذکر بوده که ۹۴ درصد از اراضی کشور تحت مالکیت وزارت جهاد کشاورزی است

این مقام مسئول با اشاره به اینکه در حوزه تثبیت مالکیت ابتدا باید رفع مداخلات انجام شود، اظهار کرد: از دهه ۴۰ شمسی که قانون اصلاح اراضی و ملی شدن اجرا شده اختلافات مردم با دولت ادامه دارد.

کد خبر 5807478

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha