۲۱ خرداد ۱۴۰۲، ۱۹:۱۲

مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده استانداری مرکزی:

۱۲۲ واحد مسکونی به زوج‌های دارای فرزند در استان مرکزی تعلق گرفت

۱۲۲ واحد مسکونی به زوج‌های دارای فرزند در استان مرکزی تعلق گرفت

اراک- مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده استانداری مرکزی گفت:در سال گذشته ۱۲۲ واحد مسکونی در شهرهای اراک، مهاجران و امیرکبیر به زوجینی که صاحب فرزند شدند، اهدا شد.

پروین مفتح زاده در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به طرح‌های تشویقی در حوزه ازدواج و جوانی جمعیت اظهار داشت: در راستای اجرای قانون جمعیت و با هدف حمایت از زوج‌های جوان، سال گذشته بیش از یک میلیارد و ۸۷۹ هزار تومان تسهیلات پرداخت شده است.

مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده استانداری مرکزی افزود: در سال ۱۴۰۱ در استان ۱۳ هزار و ۶۰۴ فقره ازدواج داشتیم که بیش از یک میلیارد و ۸۷۹ هزار تومان تسهیلات به زوجین تعلق گرفت.

وی ادامه داد: همچنین سال گذشته هزار و ۷۸۰ فقره هم فرزند آوری داشتیم که بیش از ۶ میلیارد و ۷۴۰ میلیون تومان هم تسهیلات به افرادی که صاحب فرزند شدند، پرداخت شده است.

مفتح زاده اضافه کرد: تا پایان اردیبهشت امسال هم بیش از ۲ میلیارد و ۷۸۱ هزار تومان تسهیلات به زوجین پرداخت شد و طی این مدت هزار و ۷۶۷ نوزاد به دنیا آمدند که تسهیلات فرزند آوری به آن‌ها تعلق گرفته است.

مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده استانداری مرکزی با اشاره به اهدای واحدهای مسکونی به زوج‌هایی که از سال ۱۴۰۰ به بعد صاحب فرزند شدند، گفت: در سال گذشته ۱۲۲ فقره واحد مسکونی در شهرهای اراک، مهاجران و امیرکبیر به زوجینی که صاحب فرزند شدند و فرزندان آن‌ها متولدین ۱۴۰۰ به بعد بودند، اهدا شد.

وی از تسهیلات پیش بینی شده در قانون برای زوجینی که مشکل باروری دارند خبر داد و گفت: سه مرکز درمان ناباروری در استان مرکزی و در شهر اراک وجود دارد که خدمات ارائه می‌دهند.

مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده استانداری مرکزی افزود: اتفاق خوبی که ماه گذشته و در هفته جمعیت در استان مرکزی رخ داد، افتتاح مؤسسه رویش اُمید رویان است که صندوق خیریه‌ای برای کمک به زوجین نابارور است.

مفتح زاده از هم استانی‌ها و خیرین خواست تا با کمک به این صندوق، یاریگر زوجینی باشند که مشکل اقتصادی دارند و خواهان فرزند هستند.

کد خبر 5807578

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha